26 Mart 2010 Cuma

HOŞÇAKAL-- KAÇ GERÇEK AŞK?!!

siyah beyaz tuşlarında piyanomun
seni çalıyorum şimdi
çaldıkça çoğalıyorsun odada
sen arttıkça ben kayboluyorum

seni doğuruyorum geceye
adını koyuyorum aya bakarak
her şey sen oluyor her yer sen
ben ölüyorum

sesini duyuyorum rüyalarımda
gözlerimi kamaştırıyor ışığın
rüzgar sen gibi dokunuyor bana
ben doğuyorum

duymak istediklerimi söylemiyorsun hiç
dokunmuyorsun bana
sen gibi bir şimşek çakıyor
tam kalbime düşüyor yıldırımı
ben gidiyorum (Ö.ASAF_

Eskiden bir kaç şiir yazmıştım, şiirlerimi düşürken, nette gezerken beğendiğim Özdemir Asafın bu şiirini paylaşmak istedim, sonra başladım düşüncelerimi yazıya dökmeye...
Bir şiir yazarsın sevdiğine böylesine, ölesiye, doğarak, ve yok olarak. Doğmak güzeldir bir Aşk'la.. Ölmek çok kötüdür bir Aşk'la. Gerçek Aşık oldunuzmu hiç, yaşadınızmı bunu? Peki gerçeğine kadar kaç aşkı aşk sandınız?? Gerçek Aşkınızlamısınız?
Böylesi gerçek(bence) Aşkların  anlatıldığı şiirleri okuduğumda hep bunu düşünürüm, acaba gerçek Aşk değilmi ki sonu böyle bitiyor diye.. Bir insan kaç defa Aşk yaşar ki, yani gerçek Aşktan bahsediyorum.. Kaç kadına, "gözlerimi kamaştırıyor ışığın" diye şiir yazılır? Kaç şimşeği kaç kadın çaktırır insanda, kaç sesi rüyasında duyar insan, kaç tende yok olur, kaç tende ruhu bedenini terk edecek kadar kendinden geçer??

 Kaç gerçek Aşk yaşanır, ve her Aşkta bu durum yaşanırmı bilemiyorum, 2defa, 3defa, 4defa gerçek Aşk yaşadım sözcüğü çok saçma geliyor anlayamıyorum, olabilirmi bu? Ve gerçek aşklar neden mutlu sonla bitmez anlayamıyorum..aslında gerçek değilmidirler acaba? Aşk sana yaşatılanmıdır, kendi içinde yaşadığınmıdır?
Böyle Aşk şiirlerinin veya hikayelerinin mutsuz sonla bitmeleri kendi içinde yaşatıldığı gibi gelir bana, çünkü eğer karşılıklıysa ve gerçekse Aşk, herşeye hatta ölümüne sahip çıkılması gerektiğini düşünürüm. Neden bu kadar çok mutsuz Aşk şiir var acaba, ne olduda bitti, ne olduda ayrıldılar...

Aşk ne menem birşey böyle..çok iyi tanıdığım biri var, hayatını biliyorum, neyi nasıl mahvettiğini biliyorum
neye aşk dediğini, yıllarca nasıl bir saçmalık içinde yaşadığını, harika bir Aşkı tüm körlüğüyle çiğliğiyle nasıl rezil ettiğini biliyorum, ve hala aşkdan bahsediyor..yaşadığı yaşattığı şeyler ortadayken bir insan nasıl böyle olabilir anlayamıyorum..duruyorum, düşünüyorum ve diyorumki Aşkı işte böyle insanlar mahvediyor olmalı, mutsuz biten şiirleri böyle insanlar yazdırıyor, yürekleri kırıklarla dolduruyor, hayatı boşluklarla, ve birşey yokmuş gibi devam edebiliyorlar yüreklerin katili olduklarını görmeden...

58 yorum:

papatya dedi ki...

Bana gore bir defa yasanir gercek ask.O nedenle de ozellidir zaten.Ya beraber olursun olene kadar ya da sonu husranla biter bir tarafin yaptigi hatayla.

Ilginc olansa bir taraf digerinden daha tutkuyla baglidir ayni karsiligi bulamadiginda sorunlar baslar yavas yavas..
Su anda gercek askin olduguna inanmiyorum ben herkes kendi cikarini dusunuyormus gibi geliyor bana.
Ikili oynuyor insanlar hep, cok seviyorum dedigi kisiye..
Asksa sadece dilin ucunda soylenen soz olarak kaliyor ne aci..
Iyi hafta sonlari..

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

Bu şiire ve yazıya nasıl bir yorum yazılırken kaldım kal geldi. Yüzünüzü görürü gibiyim şuan. Bu yazıyı yazarken ki halinizi yüz ifadeniz sanki karşımda.

İşte dygular böyle dışa vurulur.
Yazınızda bir çok soru işretei vardı.
Hayatımızda ki bir çok soru var burda ama cevapları nerde.?

Bence gizli saklı bir yerlerde.
Emeğe saygı size sevgi ve hürmet.

İYi VE MUTLU HAFTASONLARI DİLER BU SİYAH KELEBEK.

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

Bu şiire ve yazıya nasıl bir yorum yazılırken kaldım kal geldi. Yüzünüzü görürü gibiyim şuan. Bu yazıyı yazarken ki halinizi yüz ifadeniz sanki karşımda.

İşte dygular böyle dışa vurulur.
Yazınızda bir çok soru işretei vardı.
Hayatımızda ki bir çok soru var burda ama cevapları nerde.?

Bence gizli saklı bir yerlerde.
Emeğe saygı size sevgi ve hürmet.

İYi VE MUTLU HAFTASONLARI DİLER BU SİYAH KELEBEK.

Benhurum dedi ki...

Aşkı gerçek kılan aşık kişilerin kalplerindeki damıtılmış SEVGİ'dir. Ancak bu sayede her dem taze kalabilir...

İyi bir haftasonu dilerim...

Adsız dedi ki...

Aşkın gözü kör derler. doğruyu veya yanlışı ayıramaz o zaman.

Aslında şöyle bir bakarsan gerçek aşk şimdilerde yok. :( gerçek bu.

Şiir aşkın mısralara dizdiği ezgidir.

Aşk vardı ama şuan tozlu raflarda.

Newbahar dedi ki...

Aşkın bana göre gerçeği sahtesi olamaz. Aşk bana göre bir varmış, bir yokmuş!
Yaşarsınız ve biter.
Aşkınızla evlenirsiniz yinede biter. Yerini biraz sevgi alır, biraz bağlılık, biraz sadakat, birazda alışkanlık...
Ama asla tutku takip etmez. Aşkın bittiğini kabul etmeyip yıllarca ben hala evlendiğim insana aşığım diye kandırmaca oynarsınız.
Hani o zaman her şeyi silip attığımız zaman!
Gözlerimizi kör eden, ayaklarımızı yerden kesen duygular!
Hani el ele tutuşunca bile duyulan kalp çarpıntısı...
Sevgiliyi bir kere görmek uğruna yapılan saçmalıklar, gereksiz bahaneler...
Aşk bittiği için, herkes bunu bildiği için hep mutsuz olur aşk şiirleri. Hatta öyle ki aşkı taşımadan yüreğim, aşk şiirleri yazabilirim. Öylesine nankördür işte aşk! Herşeyinizi aşk uğruna feda etmeyi göze alırsınız, sonra o ne yapar korkakça azalır, tükenir. Çok sevdiğimiz o duygular bir anda ''puff'' olur gider.
Aşkın nankörlüne dair uzun uzun yazabilirim. Aşka kızgınlığımdan, kavgamdan, öfkemden...
Zamanında gelip, zamansız gidişinden..
Beni terk edişinden...
uzun uzun yazabilirim.
Yürğimizin katili Aşk..
Yaralar geçer, iz bırakır. Ama alışır insan. Nelere alışmadı ki!

Selamlar

stuven dedi ki...

şiir çok güzeldi. yazdıklarınızda.

önceden şiir de yazmış biri olarak yani gerçek aşkı yaşamış biri olarak aşkı size sormak lazım:) yanılıyor muyum?

Adsız dedi ki...

Merhabalar Onuncuköyünadamı,

Hesabı yapılmayan ve karşılık beklenmeyen sevgi ve saygıdır aşk... Her insana nasip olmaz, olursa da koca bir ömür de, ancak bir kez nasip olur.

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

FKH dedi ki...

çok derin konulara dalmışsın ya bu sefer..! yani şimdi bunları toparlamak filan eskiyi çok deşmeye sebep olur! susasım geldi!

Nurdan'dan dedi ki...

Bingooo !

KİANA dedi ki...

Saygılar önce Onuncu Köyün Adamına;
Aşk iki kere yaşanılabilir. 3,4 asla.. Hani bu iki kere dedimya, o ikincisi de 2nci bahar diye adlandırılır. 2nci bahar yalancı bahardır. Bir görünür, pırrr yok olur. Aslolan ilk dir. İlk aşktır şirleri yazdıran. İlk aşktır yürekleri yakan..

Ben ilk ve 2 ci aşkı bide , ilk eş ve 2 nci eş olarak da görüyorum. Ne yaparsanız ilk eşinizle yaşar ve onunla paylaşırsınız. Sonu kötü de bitse herşey ilk eşte kalır. 2 nci eş te havasını alır. Çok özür dilerim biraz argo oldu ama. Bunu biraz kendime yontarak söyledim. İnsanın başına herşey gelebiliyor değilmi. Bazen düşünüyorum; velevki ayrılsam eşimle, 2ncisiyle mutlu olabilirmi diye. Bunu bünyem kabul edemiyor bir türlü. Ayrılsamda herşeyiyle hala benimmiş gibi hissedeceğim kesin. Çokmu kıskancım ne:))

Pabuc dedi ki...

Belki de aşk denen şey kendisi değerlidir..!!!! Onu yaşamaktır asıl olan aşık olunan değil!! Bilemiyorum içinizde bi aşk varsa karşınızdaki çirkin biri olabilir hatta kimsenin önemsemediği hiç bir özelliği olmayan biri olabilir ama siz ona deli gibi tutulur kalırsınız çünkü kalbiniz sevmeye açıktır ve sizde aşkı bi şekilde büyütmeye meyilli kocaman bi yürek taşıyorsunuzdur..Tarfini yazarla ve şairler tarafından yapılan bişey aşk ,onun için ahkam kesecek değilim ama şuna inanıyorum aşk vuslata erince bitiyor..ya da adı değişiyor ve bu adı değiştirmeyenler (sevgiye dönüştüremeyecek kadar samimiyetsi vefasız ve sabırsız)hüsrana uğruyor..

Bir de aşkı kullanan duygu hırsızları var...Onlara da söyleyecek lafım yok...

Elinize sağlık samimi bir yazı olmuş..

Saygılar..

dusunenbalik dedi ki...

Şiir gerçekten güzel.Asaf'a teşekkürler :)

Bir de benim de kesinlikle %500 katıldığım bir cümle;

"çünkü eğer karşılıklıysa ve gerçekse Aşk, herşeye hatta ölümüne sahip çıkılması gerektiğini düşünürüm."

Ece dedi ki...

MESUT ABİİİİİ GÜNAYDIN:)))
ŞİİR HARIKA YAZIN HARIKA VE ÇOK İLGİNÇ BİR KONU BANA GÖRE VE GERCEK AŞKIN TARIFI BENCE BUDUR:)
EGER ONUN YANINDA RAHATSAN VE KENDINI GUVENDE HISSEDIYORSAN YANLIZKEN BILE YAPTIGIN SEYLERI ONUN YANINDA YAPIYORSAN O AŞKTIR BENCE:)
BEN EŞİME DEDIM KI İLK TANISTIGIM ZAMANLARDA..
SENIN ÇALISTIGIN ORTAMDA HEP KIBAR KADINLAR GÜZEL KONUSAN VE SUREKLI BAKIMLI KADINLAR VAR ...BEN HER ZAMAN OYLE OLAMAM SONRADAN PISMAN OLMAYASIN CUNKU BEN MAKINA DEGILIM SUREKLI EV KADINIYIM GUN GELIR ÇOK ŞIK OLURUM GUN GELIR PASPAL OLURUM VE HEP BOYLE KIBAR VE ŞİVESİZ KONUSMAM,İLK AKLIMA GELEN BUNLARDI NE BILEYIM BENI HEP OYLE ŞIK VE BAKIMLI GORDUGU ICIN:)))))
EŞIM BANA DEDI KI SEN OLURSAN OL BEN SENI SEN OLDUGUN ICIN SEVDIM O YUZDEN SENINLE BIR OMUR BOYU MUTLU OLMAK ISTIYORUM DEDİ:)ŞİMDİ EVDE KIMI ZAMAN ŞIK KIMI ZAMAN PASPAL KIMI ZAMAN BENIM ŞİVEMLE DALGA GECEN BİR ADAM OLDU AMA MUTLUYUZ:)))
AŞK KARSIDAKINI ANLAMAKTIR,AŞK ŞEKİLSİZDİR SEN ŞEKLI VERIRSIN BENIM ESIM DUNYADAKI AŞIK OLABILECEGIM EN SON INSAN ŞEKLIYDI:)))O BIRAZ KENDISINE BENDEN KATTI BENDE BIRAZ ONDAN KENDIME KATTIM TEK BIR VUCUT OLDUK...:)))
ANLATACAK ÇOK SEY VARDA UTANIYORUM BENIM YORUM MESUT ABININ YAZISINDAN UZUN OLDU AFFET ABİİİİİ:)))

NiLaY dedi ki...

Ask, herkes icin farkli anlamlar tasisa da, herhalde ask ile ilgili herkesin uzerinde birlesecegi duygu heyecan, onlenemez bir kalp atisi olacaktir :)
gercegi sahtesi yoktur bence askin.. sadece ona yukledigimiz anlamlar vardir iste.. birileri omre bedel hislerine ask derken birileri sadece gorsel bir begeniyi ask olarak nitelendirip onu kucultebilir..
son olarak bence ask mutluluk kadar icinde ihtiras ve aciyi da barindirir, belki bundandir asiklarin onlenemez aci cekisleri :)
iyi haftasonlari dilerim..

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ben aşkın tarif edilmesinden yana
HİÇ OLMADIM !
Sadece yaşanır,
ya ömürlük,
yada ömürsüz :(
sadece yaşanır.

Havayı- suyu tarif etmek,
veya
bir gözleri görmeyene
'' mavinin, sarının, yeşilin nasıl olduğuna anlatmaya '' benzer
bana göre...

sevgiler ömürlük olsun dileklerimle

muko dedi ki...

Merhaba,şiir ve yazınız çok güzel...

bana göre,aşk tarifi en zor şeydir
bazen acı verir varlıgı bazende yoklugudur aynı acıyı veren
ama en güzel yanı verdigi mutluluktur karşılıklı oLdugunda
uykusuz geceLerin tarifsiz duyguLarın dize dize şiirLerin hatta melodili şarkı sözlerinin içinde saklıdır bir tutam
ama en güzeli de gercek aşkı bulmaktır
gercek aşkını buldun mu işte o zaman tarifi en zor şeyin tarifini çoktan yapmışsındır...

saygılar.

Zeugma dedi ki...

Çok güzel bir şiir paylaşıp ardından çok doğru tespitlerde bulunmuşsunuz..

Ben diyorum ki, yormayın, yıpratmayın kendinizi.
Sevgi ve aşk hak eden içindir.Hak etmiyorsa unutun gitsin...Silin defterden sonsuza kadar..

En kısa ve öz haliyle budur..

Sevgiyle kalın...

Yaşamın kıyısında dedi ki...

Bloguma bıraktığınız yorum için çok teşekkür ederim. Gerçi blogumda yapılan yorumlara oradan cevap vermek isterdim ama sanırım bunun için geç kaldım.
Özdemir Asaf çok sevdiğim şairlerden biridir ve çok da değerli sözleri vardır. Bu şiirini daha önce rastlamamışım, çok güzelmiş. Paylaştığnız için teşekkürler.

ÇOBAN YILDIZI dedi ki...

AŞK KÖR EDİCİ , BAZEN YOK EDİCİ,ACI İLE ZEVK ARASI AMA GEÇİCİ BİR DUYGUDUR. BU KADAR AŞK ŞARKISI,AŞK ŞİİRİ 35 YILDIR BİRARADA GEÇİRİLMİŞ BİRLİKTELİKLER İÇİN YAZILMIYOR MALESEF. BUNUN GEÇİCİ BİR ŞEY OLDUĞUNU BİLMEK HAYAL KIRIKLIKLARINI DA SUÇLAMALARI DA AZALTIR.YERİNİ DOLDURAN SEVGİ,HOŞGÖRÜ,DAYANIŞMA VE DEVAMINDA HAYAT ARKADAŞLIĞI AŞKIN YERİNİ DOLDURUYOR BAZISINDA YER ALAMIYOR. TERCİHLER..

AŞK... ZOR ÇOK ZOR. KAYIP GİDİYOR, TUTULMUYOR.

SEVGİYLE..

Nilgün Komar dedi ki...

selammm... gerçek aşklar hep biter cümlesine takılıp kaldım ben.. sanırım doğruda.. aşk olduğunca yaşanıyor ve başka düşünüşlerle karışınca bitiyor.. gerçek aşk beklentisiz çıkarsız ve karşılıksızdır.. sevgiye dönüşebilen bir aşk bence yok yalnızca aynı kişiyi sevebilirsinizde.. çünkü sevgi karşılıklıdır ama aşk tek taraflı... (bence)

Adsız dedi ki...

Bu güzel şiiri paylaştığınız için ve yazınız için teşekkürler."gerçek" aşkı umarım herkes yaşar.umarım kıymetini bilir.

Adsız dedi ki...

Bloglarımı çökerttikten sonra ilgi ve desteğini esirgemeyen tüm blogger arkadaşlarımla birlikte, bana ulaşabilen;
Nurgülün Dünyası, Newbahar, İlkyaz, Ege, Onuncu Köyün Adamı, Sabahattin Gencal, Ramazan Işık, Sözün Özü, Siyah kelebek, Fatih Cüce, Şanslı, Keskinli İkizlerin Annesi, Derkenar, Ebruli, Kedi Tasması, Laguer90, Sufi Saja, Muratoloji, Ece ve Kiana arkadaşlarıma çok ama çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.

Amozonik dedi ki...

Aşk güzel bir şey ,biraz da dikkat edilmesi gereken birşey..Bu arada aşkından ölüyor olsam da vazgeçemeyeceğim bir karşı cins olduğunu zannetmiyorum.Vazgeçemeyeceğim,unutulmaz bir aşk bir duygu olabilir ama karşı cins yoktur.Ama güzel şey aşk..Seviyoum aşk'ı yazmayı ben..

Amozonik dedi ki...

İlginç birşeydir aşk karşı tarafın seni senin onu sevdiğinin yarısı kadar sevmediğini,sizin için kılını kıpırdatmayacağını,sizin yapabileceklerinizin yarısını yapmayacağını bilirsiniz ama yine seversiniz bakın bilirsiniz yine seversiniz diyorum,ancak çok güçlüler bildiği an geri çekilir,en azından karşıdaki tarafından rencide edilmez çünkü aptal kuklalar gibidir aşıklar ama iyi insanların aşkıda güzel oluyor,sevilesi oluyorlar o halde iken,kurbanlık koyun gibi oluyorlar..Belki de koşulsuz sevgi dedikleri şey aşkın ta kendisidir...Aşk çoğu zaman kör olmak karşıdakini olduğu gibi değil de olmasını istediğiniz gibi düşünüp sevmektir..Bütün olumsuzluklara beyin aşkınızı savunacak bir mekanizma geliştirir.Bir nevi güzel bir manyaklık işte:))Yazarım sabaha kadar bu konuda :)

Esin Bozdemir dedi ki...

Aşk öyle sanıyorum ki her insanda farklı tezahürü olan bir duygu!..

Zaman içinde değişen, gelişen ve yön değiştiren duygu seli!..

Yerini sevgiye bırakabilen aşk ise artık o bilinen yada bilinemeyen aşk kavramının çok ötesinde ayakların daha sağlam yere basmasıyla sakin bir limanda huzur içinde yaşamanın rahatlığını veriyor insana!

Güzel bir haftasonu dilerim...

Unknown dedi ki...

Piyanonun ve aşk' ın adı geçen yazınız güzel bir yorumu hakediyor kanımca. İki büyük özlemime aynı yazıda yer vermeniz, aslında yorum yapmayı pek sevmeyen beni yazmaya mecbur kıldı. Sufi -sajada yer alan 'anlaşılmak' başlıklı yazıma bıraktığınız güzel yorumunuz için de teşekür ederim bir kez daha.
Aşk çoğu zaman sevmek ve hoşlanmak kavremlerıyla karıştırılan, ancak gerçek anlamda yaşandığında beni tamamen yok kılıp sadece o'nu yaşamayı hedefleten duygudur bence.Maalesef ki aşk iki kişilik olmasına rağmen sadece tek bir tarafça hakettiği anlamında yaşanır.Diğer taraf da sever ya da hoşlanır. Bomboş değildir elbet, ama gerçek aşık olanı doyurmaz hiçbir zaman. İşte büyük aşk acılarının çıkış noktası da budur bence. Ne aradığını bilen, tamamına nelerin eksik kaldığının farkında olan insan ikinci kez de aşık olabilir.Düne kadar bu fikirde olmamama rağmen güzel başlangıçların devrede oduğu bu günlerde artık böyle düşünüyorum. Ancak ikinci kez aşık olabilmek için kişinin geçmişteki yaşanmışlığını tamamen halletmiş olması gerek kendi içinde. Hiçbir hesabın, özlemin ve beklentinin kalmaması gerek. Tavsiye ederim...
Sevgiyle

pınar dedi ki...

Aşk anlatılmaz derler ya,anlatılmaz,sadece yaşarsın...Kişiseldir..

Adsız dedi ki...

Merhabalar efendim. Uzun ve yorucu bir uğraştan sonra yeniden blog işini rayına sokabildim.

Ziyaretiniz, desteğiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim.

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

domatessepeti dedi ki...

şiire bayıldım. aşk bence herkezin ömründe birkere olsun yaşaması gereken bir duygu ama aşk bence gelip geçici eğer aşkı sevgiye dönüştüre bilirsek ne mutlu sevgiye dönüşmezse acı biter sonu.

MAVİ TUTKU dedi ki...

papatya; Tutku çok kolay hissedilen yaşanası birşey değil, taraflardan biri bundan yoksun kalması ne acı bir ilişki için.
Şu anda gerçek Aşk pek fazla yok, haftalık aylık aşklar var, daha doğrusu böylesi ilişkilerile Aşkın adını rezil edenler var.
Sadakat zaten iyice erdem oldu, fakat çok ilginç sadık olmayan eşleri herşeye rağmen sevenlerde var demekki.
Teşekkür ederim..

MAVİ TUTKU dedi ki...

SİYAH KELEBEK; BAzı şeyleri hissedebilmene şaşırıyorum. Bazı anlarda öyle buruk hisler taşıyorumki yazmaya başladığımda ne yazdığımı bilemiyorum.
Yüreğine sağlık, teşekkür ederim..
Bende ailenle mutlu bir ömür diliyorum.

MAVİ TUTKU dedi ki...

benhurum; Kişiler önce kendi içlerinde kendilerini damıtmalılar, kendini bilmeliler.
Böyle olursa hem insanlar hemde yaşanırken ilişkiler yıpranmaz.
Teşekkür ederim.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Neslihan; Kesinlikle haklısınız, Aşk gözü kör edince çok şey atlanıyor, işte büyük hatalar bundan oluyor aslında.
Şimdilerde insanlık zayıf olunca Aşklarda zayıf oluyor.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Newbahar; Aşkın sahtesi değil ama yanılan aşk olabilir. Şöyle bir geriye bakın, gençlikte platonik aşklar vardır örneğin, sonradan baktığınızda şaşırırsınız. Bazen bir boşlukta olursunuz o boşluğu dolduran birine aşık olursunuz ama bu tam bir aşk sayılmaz, yani olamaz. İnsan belli bir yaşa ve tecrübeye ulaştığında ise yaşadığı herşey daha gerçek hale dönmeye başlar.
Aklı başında bir dönemde, insanın ne istediği dönemde yaşadığı aşk kalıcı olur diye düşünüyorum ben..herşey insanın hayat bakışına ve nasıl neyi yaşamak istediğine bağlı birazda. Tabiki aşık olup hüsran yaşayıp sonrada yaşamak zorunda kalan çok insan var ve çok acı birşey aslında bu.
Aşk insanı terk ediyorsa hayal kırıklığından ve koşullarının çaresizliğinden olabilir diye düşünüyorum ve sizi anlıyorum.
İnsanın alışmak zorunda kalmasıda çok kötü çok acı.
Selamlar saygılar..

MAVİ TUTKU dedi ki...

stuven; Teşekkür ederim.
Aşkı, ve hayal kırılığıyla biten aşkın sonrası yazılarımda anlaşılıyordur sanırım.:) Gerçek aşkın ve yaşatılır aşkın var olması için bazı şeylerin çakışması olması gerektiğine yürekten inanıyorum.

MAVİ TUTKU dedi ki...

ra55; Bencede gerçek Aşk herkese nasip olmaz. o yaşandığı an kendini belli ediyor, anlıyor insan, fakat son nefese taşınamazsa sonrası kötü oluyor doğrusu.
Sizde Allah,a emanet olun çok teşekkür ederim.

MAVİ TUTKU dedi ki...

(f)(k)(h); Gerçekten çok derin konular haklısın.:) Bende bunan sonra susacağım bu konuda, deneyeceğim en azından.:)

MAVİ TUTKU dedi ki...

Nurdan,dan; Tutturdukmu dersiniz.:)

MAVİ TUTKU dedi ki...

KİANA; Siz kıskançlık bir tarafa eşinizi çok seviyorsunuz demekki.:) Çok güzel bir şey, umarım hakkınızı teslim ediyordur eşiniz.:)
Fakat severek ayrılmadıkça o his olmaz herhalde, yani ayrılık oluyorsa genellikle hoş olmuyor.

MAVİ TUTKU dedi ki...

papuç; Aşk, karşınıdaki değerli olduğu kadar değerli oluyor ve kalıyor. Kişi sizi yıktıkça aşkınız yıkılıyor..aşkın anlamıda sizde gittikçe değişiyor.
Hiç sevilmeyecek birininin sevildiğini gördüm ben, bu kişinin bakışı ve ölçüleriyle ilgili, daha önce bir yazıda dediğim gibi öyle olmasa bir çok insan bekar kalır, bir bakın ne abuk sabuk insanlar hep evli bir şekilde karşılıklarını bulmuşlar.

Duygu hırsızları ve yürek katilleri var hep olacak maalesef.
Teşekkür ederim..saygılar..

MAVİ TUTKU dedi ki...

düşünenbalık; Özdemir Asafı bende çok severim.
Kesinlikle karşılıklı olan aşk ölümüne sahip çıkılması gereken aşktır,,böyle olmuyorsa taraflardan birinde birşeyler eksik demektir.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Ece; Merhaba kardeşim.:)
Çok teşekkür ederim. Yazdıklarına katılıyorum. İlişkide önemli olan samimiyet ve ne istediğini bilmektir.
İnsanın yüz güzelliğine doyulur ama huy güzelliğine doyulmaz.
Yaz yaz uzun uzun yaz ne güzel olmuş..:)

MAVİ TUTKU dedi ki...

NİLAY; Önlenemez kalp atışı, hayat boyu bir şekilde attığı zaman gerçek aşk olur diyorum ben. Yani dönüşüm böyle olmalı, monoton, heyecansız, sıradan, alışılagelmişlik içinde olan değil..genelde böyle olduğunu görüyoruz..herkesin aşka sevgiye bakışı ve yaşatma çabası farklı.
Teşekkür ederim.:)

MAVİ TUTKU dedi ki...

birdutmasalı; Ben aşkın ömürsüz olanına pek aşk diyemiyorum, en azından gerçek aşk diyemiyorum.
Kalp atışı ve heyecanla başlayan aşk tanıdıkça yaşadıkça hayal kırıklığına uğruyor ve düşen bir değişime giriyorsa farklı bir şey oluyor bu bence.
Bence de sevgi ömürlük olsun..
Teşekkür ederim.

MAVİ TUTKU dedi ki...

muko; Teşekkür ederim sağolun.
Gerçekten tarifi çok zor..hele çok derin ve çok yakıcı haliyle yaşıyorsanuz..nutkunuz tutuluyor beyniniz duruyor bambaşka birşey..tarifsiz.
Yani gerçek Aşkı bulunca aslında tarifi yapamıyorsunuz.:)
Saygılar..

MAVİ TUTKU dedi ki...

Zeugma; Teşekkür ederim.
Çok doğru söylüyorsunuz.. İnsanın kendini çok fazla yormaması yıpratmaması en doğru olan..bu da bir zaman meselesi biraz, fakat en kısa zamanda olması en doğrusu, hele dediğiniz gibi hak ettiğiniz değeri görmediyseniz.
Sevgiler saygılar..

MAVİ TUTKU dedi ki...

YAŞAMIN KIYISINDA; Ben teşekkür ederim. Ö.Asafı bende severim. Saygılar..

MAVİ TUTKU dedi ki...

ÇOBAN YILDIZI; Aşk hem çok var edici hemde çok yok edici haliyle en acaip bireşey olmalı hayatta.
Aşkı yaşatmak çok zor, bunun için çok doğru iki insanın bir araya gelmesi gerekiyor.
Sevgiler saygılar..

MAVİ TUTKU dedi ki...

celebi74; Aşk bir ömür boyu sürecek sevgiye dönüştüğünde gerçek aşk olur zaten bence.
Bunun içinde dost sevgili olmalı, saygı hep varolmalı.

MAVİ TUTKU dedi ki...

kamikaze; Bende herkesin yaşamasını diliyorum. Teşekkür ederim.

MAVİ TUTKU dedi ki...

ra55; Sevgili Recep bey siz sevilen sayılan birisiniz sizle olmamak mümkün değil. Teşekkürler.

MAVİ TUTKU dedi ki...

akheneton; aşkın ölürken vaz geçmekmi..aşkından ölüyorsanız Aşkın ta kendisi onda oluyor olmazmı o zaman?
Aşkı yaşamayı bende severim isterim ama sık sık değil, doğru ve tutkuyla aşık olduğum insanla.:)

Sizin için birşey yapmıcana inandığınız insana aşık olmak daha çocuk cahil yaşların sonucu, şu anda asla buna iizn vermem, bu kadarda kör bir aşk yaşamam. Yanılabilirim aldanabilirim ama bu kadar değil.

Karşınızdaki aslında sizin istediğiniz gibi değilse siz onu istediğiniz gibi görüyorsanız bu bence öyle acı bir durumki.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Esmir; Bir yönüyle öyel haklısınızki. Aşkı her farklı kişilik farklı yaşıyor..kendini aldatarak oyun içinde yaşayan var, kör olarak yaşayan, elimdeki bu napim diyerek yaşayan var, çeşit çeşit..ama gerçek olanı bunlardan hiçbiri değil.
Teşekkür ederim.

MAVİ TUTKU dedi ki...

sedef; Yorumunuza ekleyecek birşey yok, öyle doğru öyle güzel yazmışsınızki, bu yazı bir köşeye not olarak konup ezberlenecek bir yazı sevgili sufi..
Teşekkür ederim..sevgiler saygılar.

MAVİ TUTKU dedi ki...

impossible; Gerçek hali asla anlatılamaz aşkın.

MAVİ TUTKU dedi ki...

ra55; Herşeyin yoluna girmesine sevindim Recep bey.
sağlık huzur diliyorum.

MAVİ TUTKU dedi ki...

domatessepeti; Bencede şiir çok güzel. İnsan gerçek aşkı yaşamalı ve onu bir hayat boyu yaşatmalı.
Eğer uzun soluklu sevgiye dönüşmüyorsa gerçek Aşk değildir zaten.