16 Mart 2010 Salı

Üç film, üç yorum. :)

1.
Pazar günü çocuklarla Kırklarelinde izledik bu filmi. Trakya şivesi azcık abartılıda kullanılmış olsa güzel filmdi, hepten aykırı aykırı şeyler yoktu.:) İyiydi beyaa iyiydi.:)
Kimden ötürü benden ötürümü senden ötürü.:))
Çanakkale – Geyikli’de dedesi ve ninesiyle yaşayan klarnetçi Hüseyin’in hikayesi. Bir şekilde hayatına devam eden bu arada da bir hemşireye sevdalanan Hüseyin, hayatını değiştirebilecek bir haberle İstanbul yollarına düşüyor.  Filmde bir kere gerçekten çok güzel oyunculuklar izliyoruz. Ata Demirer’in Trakyalı şivesi ve tavırları zaten stand up gösterilerinden tanıdık ve bir o kadar da başarılı. Ayrıca film için gerçekten de klarnet ustası Serkan Çağrı’nın babasından ders alarak klarnet çalmayı öğrenmiş, marifetlerini film boyunca izliyoruz. Demet Akbağ’a gelince son yıllarda Türkiye’nin yetiştirdiği en önemli kadın komedyenlerden biri olduğunu bir kez daha kanıtlıyor bu filmle. Canlandırdığı Firuzan karakterinde her gün ekranda gördüğümüz Seda Sayan, Demet akalın, Lerzan Mutlu gibi isimlerin bir karmasını görüyoruz. 

Son yıllarda Türkiye’de pek çok komedi filmi yapılıyor. “Eyvah Eyvah” bir kere samimiyetiyle pek çok filmden ayrılıyor. Filmin bir yerinde ufak bir küfür bir yerinde de Demet Akbağın okkalı bir küfüründen başka yok, bunlarda çok rahatsız etmiyor. Gerçekten bizden bir hikaye var ortada; -mış gibi olan, naylon karakterler üzerine dönmüyor hikaye. Film boyunca hikayenin içinde olup gerçekten eğleniyorsunuz. Esprilerin düzeyi çok iyi ayarlanmış. Ne yerlerde geziyor ne de havalarda sıkmadan, sululuklara bulaşmadan, tempoyu düşürmeden yapmak marifet ve bu film bunu kesinlikle başarıyor. Eli yüzü düzgün, izleyiciye doğru anlatılmış bir Türk filmi izlemek ve gerçekten iyi zaman geçirmek istiyorsanız bu şansı değerlendirin.

2.
Onur'un hayatı kürek takımından arkadaşı Vedat'ın doğumgünü partisinde Zeynep'le tanışmasıyla değişir. Kalabalık ve gürültülü bir barda hiç konuşmadan geçen gecenin sonunda Zeynep, Onur'un işitme engelli olduğunu öğrenir. Ama bu durum Zeynep'i Onur'dan uzaklaştırmaz.

Babasının annesini aldattığını öğrendikten sonra bu durumu kabullenemeyip evden ayrılan Zeynep, bir çok iş değiştirdikten sonra çağrı merkezinde çalışmaya başlar ama ağır çalışma şartlarından ve karşılığında kazandığı paradan çok mutsuzdur. Bütün gün telefonda tanımadığı insanlarla konuşmak zorunda kalan Zeynep konuşmadan anlaşabildiği Onur' la huzur bulacağına inanır.

Bu film insanın asla yaşamadan bilemeyeceği şeyleri gösteriyor insana, bu anlamda ben çok beğendim ve özellikle eşlere ve sevgililere birlikte izlemesini tavsiye ediyorum, öyle tahmin ediyorumki bazı şeylerin kıymetini bileceklerdir bu filmden sonra.

3.
Tam bir izle-unut filmi. Şu yaşadığımız modern çağın modern! aşk ilişkilerinin perdeye yansıtılmış hali, yani bildiğimiz gördüğümüz dışında hiçbirşey yok. 2saat vakit geçirirsiniz bence sadece o kadar.

15 yorum:

stuven dedi ki...

başka dilde aşk filmini çok merak ediyorum ve çok sık duyuyorum. inşallah haftasonu izleme fırsatım olur...

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

İnsanın böyle sosyal ve kültürel faliyetlerde bulunması ne kadar hoş bakınız kaleminizden o kadar güzel aktarılmış ki filmler gitmeyenler bile sizin anlatımınızla gitmiş kadar oldular.

Sanki bir gazetede sinema eleştirmeni okumuş gibi oldum valla tebrik ederim.Elinize sağlık.

Eyhav eyvah filmiyle ilgili dün bende bir post yazmıştım. Fazla söze gerek yok. Harika bir komediydi.
Diğer filmleri izlemedim. Bahsettiğiniz diğer 2 filmin cd si çıkınca izlemeyi düşünüyorum. Gitmeyi düşündüğüm başka filmler var aslında:)

Saygılar gönderiyorum.

umursamaz dedi ki...

2fılmı de ızledım
ıkısınıde cokcok begendım :)
ama eyvaj eyvah da cokcok guldum
senden öturu be yaw :)

Ece dedi ki...

BEN İKİSİNİDE İZLEMEDİM O YÜZDEN NASIL DERLER...OLAYA FRANSIZ KALDIM O YÜZDEN YORUM YOK BEYAAAA...

Pulsar dedi ki...

3 güzel çalışma için 3 tane güzel sinema review olmuş.gayetde güzel ve bilgilendirici olmuş.Bu konuda Sayın Ebruli arkadaşımızın da Eyvah Eyvah adlı film ile ilgili güzel bir yazısı var.İki tane böyle güzel tavsiye olduktan sonra en kısa izleyip bu güzel yazıların altında yorum olarak belirticem..

Sevgiler..

keditasması dedi ki...

Afedersiniz lakin iki film çıkarabildim ben yazıdan.İkincisi hangisi,adı ne ? Eyvah eyvahı izlemek istiyorum mutlaka,ebrulim ballandırmış,özendirmiş bi güzel.Siz de onaylamışsınız,bize gitmek kalmış;)Tşk.

balböcükleri dedi ki...

eyvah eyvah güzeldi diğer ikisini malesef izlemedşm ama paylaşımın sayesinde bilgisahibi oldum teşekkürler

ezgilimelodi dedi ki...

Özellikle ilk filmi merak ediyorum.Diğerlerini biliyordum.
Sevgiler

Peyton Sawyer dedi ki...

Eyvah Eyvah diğer ucuz komedilere göre en gidilebilir komedi filmi olarak gözükyor.Başka Dilde Aİk'a gittim.Ger.ekten görülmesi gereken,kaliteli bir film.Romantik-Komedi ise seyretmedn yorum yapmak doğru değil ama "Ben özentiyim!" diye bağırıyor adeta.O yüzden ona gitmeye bile gerek duymam ben şahsen.
Ohhh hepsine yorum yaptım,rahatladım:)

laleninbahcesi dedi ki...

Eyvah Eyvahı biz de beğendik. Güldük en azından...

Zeugma dedi ki...

Öncelikle çocuklarınızla bu kadar ilgili bir baba olduğunuz için kutlarım..
Sonrasında da bu üç filmi de olması gereken detaylarda oldukça güzel özetlediğinizi ve çok beğendiğimi eklerim..
Teşekkürler efendim...
Sevgi ve dostlukla...

mehbup dedi ki...

Ben de izlemedim..Ama ilk filmi merak ettim..Trakyalılar 'h' harfini yutarlar..bizim bir arkadaş varda oradan bilirim..
Saygılar.

Adsız dedi ki...

eyvah eyvahı herkes tavsıye edıyor.bu hafta sonu ızlemek sart oldu.fılmler hakkında guzel yorum yapmıssın.tavsıyenı dıkkate almak lazım.

Unknown dedi ki...

güzel bir paylaşım olmuş hiçbirini seyretmedim ama fragmanlardan yaklaşık aynı görüşlere sahip oldum dün festivalde 2.film vardı kaçırdım:))

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

başka dilde aşk hariç 2 filmide izledim 2 side güzeldi diğer filmide izlicem inşallah :)