13 Haziran 2010 Pazar

ÇOCUKLARLA HAFTA SONU - TENEKE KEBABI


Dün akşam ki düğün çok güzeldi doğrusu. Uzun zamandır bu kadar çok oynayan gelin görmemiştim.:)
Gelin de damat da hep pistte kaldılar, birbirlerine yakışıyorlardı, ikiside güleç güzel gençlerdi. Kaderleride hayatlarıda güzel olur dilerim.

Bu akşam ortam sessiz, bizde çocuklarla teneke kebabı yapmaya karar verdik. Daha önceden de birkaç kez yaptığımız için gerekenler hazırdı. Bir yumurtayla tavuğu iyice sıvayıp daha sonra tavuk harcıyla kapladım, etin derin yerlerine birkaç çizik atıp özel aparat şişine güzelce yerleştirdim. Tabiki altta kalan tabağa 4domates, 4biber, fakat büyük bir gafletle soğan koymayı unuttum.:)

Ateşi yakıp kor haline geldikten sonra 40dk bekledik vee harika bir görüntü.:) Akşam üstü ve hava çok güzel, masayı kurdum, çocuklarım ve bir akrabam vardı soğuk içecekleri servis ettim, tavuğu ortadaki tepsiye ellerim yana yana parçalamaya çalıştım ve sonra, bu akşam çatal yasak, türk filmlerindeki Erol Taş misali yenecek talimatıyla servisi başlattım.:) Yine resim çekemedim ama bunlar aynının tıpkısı.:)
Hadi buyrun.:)

15 yorum:

Unknown dedi ki...

Mesut Bey;

Hani teneke kebabı ve yakışıklılar nerde:))

Adsız dedi ki...

Merhabalar Mesut bey,

Şu yaptığınız iş, o kadar ikrama geçmiştir ki, bunu ancak sizinle beraber o anı yaşayan çocuklarınız ve yakınınız bilir. Afiyet olsun. Bu teneke kebabını bana Ankara/Çubuk ilçesinde ikamet etmekte olan kayınbiraderim yapmıştı. Gerçekten çok lezzetli oluyor.

Bu güzel paylaşımdaki eksiklikleriniz biliyorum tekrar hatırlatmayacağım çünkü, makinanız yanınızda değilmiş. Bu kadar da çok güzel bir anlatım da, hani o kareler de olsaydı daha güzel olurdu diye düşünmekten yine kendimi alıkoyamıyorum.

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın. Çocuklarınıza da selam söyleyin. Allah onları sizlere bağışlasın efendim, saygılarımla.

Unknown dedi ki...

Hah şimdi gelmiş kebap çok lezzetli
dir bilirim sevgiler:))

LEZZETİKRAM dedi ki...

Mesut Bey
eminim çok lezzetli bir yemek olmuştur ,bir de elle yendiyse ...

Sazan dedi ki...

Ama ama ama haksızlık bu :( Çok güzel görünüyor. İyi haftalar...

ArZuCo dedi ki...

afiyet olsun bende ilk defa geçen hafta duydum bu kebabı gönülçelen dizinde :))

Newbahar dedi ki...

Geçen senelerde başka bir blogda bende tenekede tavuk maceramızı yazmıştım. Kayserili bir bayandan gelen yorum ise enteresandı.
O tarafta buna çingene tavuğu denirmiş. Çingeneler gittikleri köylerde aç kalınca tavuk çalar ve böyle pişirirlermiş.
Ne kadar doğrudur bilmem ama bu tavuğun lezzeti bambaşka.

Ellerinize ve gönlünüze sağlık.

Gönül dedi ki...

bayıldım bu teneke kebabına.....blogcularla bi piknik düzenleseniz içinde teneke kebapları olsa:)))) sevgiler

Beyaz dedi ki...

Annem ve babam çok yaparlar. tenekede tavuk. Hiçbir yerde bulamazsınız bu tadı. Nefistir.
Afiyet olmuş olsun size. :)

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

Bu tarifi geçen gün Gönülçelen dizisinde verdiler. Demekki böyle bir yemek te varmıi vallahi güzel görünüyor. Çok güzel vakit geçirmişiniz yine. Devamı hep gelsin inşallah

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Keşke teneke kebabın servis resmini de ekleseydiniz Mesut Bey.
Çok merak ettim. Daha önce hiç duymamıştım.
Keyfiniz bol olsun
sevgiler

VOLKAN - KALDERA dedi ki...

Fotoğrafı görünce Allah dedim :) 5-6 sene kadar önce (Allah rahmet eylesin) amcamın eşi (Ankara ayaşlı)kendi köyünde yapmıştı, hala fotoğraflara bakıp bakıp iç çekeriz. O tavuğun tadını hiç bir yerde bulamadık diye.
Gönül'e katılıyorum, tez zamanda bir blogcu pikniği ve teneke kababı ısrarımdır :) Olmadı sizin bahçeyi istila edeceğiz :D Benden örgütlemesi :D

Aşk Güneşi dedi ki...

OO nefis ellerinize sağlık:)))

keditasması dedi ki...

Hayırlı Kandiller dilerim.

ArZuCo dedi ki...

blogcular pikniği süper fikirmiş nolur değerlendirin