21 Haziran 2010 Pazartesi

19 Haziran C.Tesi TERKOS GÖLÜNDE TURNA BALIĞI AVI


Kardeşim ve yeğenlerimle Sabah 6da kalkıp Terkos gölüne yola çıktık. Yaklaşık 9.30 gibi botu şişirip suya indirerek kaşık oltalarımızı atmaya başladık fakat ilk saatlerde hiç bir hareket olmadı, ilk turna yeğenime geldi ama bota yaklaştığı sırada oltadan kurtuldu ancak bir süre sonra ilk siftahı yaptım ve gerisi gelmeye başladı. Ben 8tane turna balığı tuttum, 4kişi toplam 17tane turna yakaladık.
Öğlen büyük bir ağacın altında pikniğimizi yapmak üzere karaya çıktık botu kıyıda bırakıp, döndüğümüzde bottan benim oltamın çalınmış olduğunu gördük ve lebi derya orman ve arazinin içinde beni bulan bu hırsızı topluca tebrik(!) ettik. Tabiki öğlenden sonra ben hiç atamadığım için hiç balık tutamadık. Şaka şaka.:) Her nedense öğlenden sonra gerçekten balık tutamadı kimse, sanırım güzel kaşık oltalarımızın sudaki otlara takılıp kopmaları yüzünden onlardan mahrum kaldığımız içindi., kalan takımlar da iş yapmadı ve bizde 5gibi karaya çıkıp, botumuzu toplayıp İstanbula yola çıktık. Güneş hiç eksilmedi üstümüzden o yüzden kollarımızın bir kısmı, şortların altında açıkta kalan bacaklarımız ve yüzümüz kıpkırmızı olmuş tabiri caizze amele yanığı olmuş bir şekilde döndük.:)
Göl balığının çoğu pek lezzetli değildir ve margarinle pişirmek gerekir, flato çıkarıp derin çizikler atarak kılçıklarını yok edip pişireceğim turna seven denemek isteyen varsa buyursun, :)

6 yorum:

NoEngel dedi ki...

Merhabalar,
Bende Ankara'da sasilerle Ankara/Kurtboğazı,Karakeçli'de Turna balığı avlarım.Çok zevklidir.Senin turnaları görünce hevesim geldi.Bu hafta bende mi gitsem diye düşündüm. Turnaları iyi yakalamışsın.Tebrik ederim.

Adsız dedi ki...

Afiyetolsun :) Bu arada babalar gununuz de kutlu olsun.

keditasması dedi ki...

Güzel bir gün geçirmişsiniz.Balıklar inci gibi dizi dizi :) Göl balığının lezzeti yanındakine bağlıdır.Taş yeseniz lezzetli gelir ;)Fileto yapmaya gerek yok gibi,çiğ bile yenir gibi gibi,buradan öyle lezzetli:) sevgilerrrr

Benhurum dedi ki...

Öncelikle keyifli bir h.sonu geçirmiş olmanıza memnun oldum. Turnalarınız afiyet şekerler olsun, ben daha önce denemedim o nedenle ben hemen buyurdum sofraya ve buyrun efendim bu da benim tabağım:))
Ayrıca sizin tebrik ettiğiniz hırsızı ben esefle kınıyor size de geçmiş olsun demek istiyorum...
Sevgiler ve saygılar...

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Afiyetler Olsun...

Zeugma dedi ki...

Balık tutmak kadar keyifli bir şey çok azdır bence..
Bunu ben de zaman zaman yaparım ve saatlerin nasıl geçtiğine şaşarım ..
Ama hiç sekiz balık yakaladığımı hatırlamıyorum :)
Şahane görünüyorlar..
Kiremitte ve tereyağı ile de deneyin..