12 Haziran 2010 Cumartesi

ÇOCUKLARIMLA HAFTASONU--VE DÜĞÜN









Bu hafta çocuklarım yanındayım Kırklarelinde, şu anda müthiş bir sıcak var. Sıcak ama aynı zamanda şu anda akşam yapılacak olan düğünün davul seslerini duyuyorum. Yemekler hazırlanmış ve birazdan gölgede kurulan sofralarda kasaba halkına ve gelen misafirlere yemek verilecek. Değişmeyen bazı gelenekleri seviyorum, tüm yozlaşmalara inat. Tüm ufak çocuklar yemek için toplanmış ordan oraya koşturuyorlar, saati bekliyorlar.:) Büyükler çocukları asla rahatsız etmiyor, asla horlamıyor, bir söz söylemeye çalışanı susturuyorlar bırakın yesinler diye, bekliyorlar sıralarının gelmesini..hoşuma gidiyor bu tutum.

Yemeklerin dağıtma işini düğün evinin yakınları ve komşuları yapıyor, ellerde kaplar uzunca kurulan masalardan kim nerden seslenirse oraya koşturuyorlar.:) Buraya taskebabııı, buraya pilav getiririnn, burda ayran bittii, tatlı kaldımı tatlıı..:) Çok büyük bir aile gibi, ne kadar güzel bir ortam. Yemek dağıtanlar ve bir yandan sofradan kalkanların tabaklarını toplayanlar, gülüşmeler.. Şu anda düğün konvoyu kasabayı gezmeye herkese düğünü ilan etmeye çıktı.

Akşam hava kararıp serinledikten sonra kasabanın büyük meydanında düğün başlayacak, gelin ve damat büyük pistin baş köşesinde yerini alacak ve takı için upuzun bir kuyruk oluşacak..herkes karınca kararınca birşeyler takacak evli çiftlere, takı en az 1,5 saat sürecek.. Sonrası ise daha bir görülmeye değer, adeta bir sayfiye yeri, tatil bölgesi gibi, herçeşit müzik, büyük bir pistte oynayanlar..Ve mutlu olmak üzere bir araya gelmiş cicim dönemini yaşayan çiftin yeni hayatına başlaması.:) Onlar ermiş muradına biz çıkalım kerevetine.:)

12 yorum:

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

çok severim bu tarz gelenegine göreneğine sahip çıkan toplumları..
bizi biz yapan değerler bunlar..
yeni çifte mutlulujlar diliyorumm..

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

Yeni evlenen çifti kutluyorum. Çocuklarınla birlikte iyi hafta sonları dilerim. Bu aralar benim de kaçasım var. Dostlukla..

Newbahar dedi ki...

Bende özledim memleketimin düğünlerini, düğün yemeklerini ve düğün kalabalığını...

Sevmiyorum salonda yapılan düğünleri.

Ve evlenen gençlere gelince. Allah mesut etsin onları. Şimdi elbet cicim ayları, birbirlerine aşık oldukları zaman. Geçecek bu zamanlarıda. Aşk hayatlarından usulca çekip gittiği zaman bir masal gibi gelecek bu düğün.

Adsız dedi ki...

Merhabalar Mesut Bey,

Kırklareli'ni çok severim. Oranın davulu meşhurdur ve adı üstünde o davula Kırklareli davulu derler. Çok geniş ve büyükçe bir davuldur. Yalnız davulun yanında nefesli çalgı olarak zurna mı çalarlar yoksa klarnet mi bilmiyorum ama? Davulun yanına zurna yakışır. Her ne kadar : "zurnada peşrev olmaz, ne çıkarsa bahtına!" derlerse de, zurnanın yerini hiçbir çalgı tutmaz. Bizim oraların bir ustaları vardır ki, davul ve zurna üstüne üzerlerine yoktur.

Bu güzel paylaşımın için çok teşekkür ederim. Gerçekten çok beğendim. Keşke bir de düğünde oynayanlardan ve yemek sofrasından görüntülerle zenginleştirseydin bloğu bence daha güzel olurdu. Sakın bu önerimi işine karışmak gibi algılama bu sadece acizane gönülden gelen bir arzudur, istektir.

Allah'a emanet olun ve sağlıcakla kalın.

Bero dedi ki...

oh ne güzel, öyle bir yerde bulunmak isterdim dün gece :)

MAVİ TUTKU dedi ki...

NEŞELİ GÜNLER; Bende seviyorum gelenek ve göreneklerimizi..tabu diye diye, modernleşme diye diye birşey bırakmadılar artık.

Yeni çiftin düğünün çok güzel oldu,12.30da bitti, ben bu kadar oynayan neşeli gelin görmedim uzun zamandır, çok tatlılardı, allah mesut etsin.:)

MAVİ TUTKU dedi ki...

JİVAGO; Evet umarım mutlu olurlar.
Teşekkür ederim, şu pazar ve saat 14.10 hava müthiş sıcak, bir plan yapamıyoruz bir türlü sıcak yüzünden. Kaçın tabiki her fırsatta.. Teşekkürler..

MAVİ TUTKU dedi ki...

Newbahar; Düğün yemeklerine bayılıyorum, acaip hoş geliyor bana, köyün bütün çocukları kuruluyor önce, büyükler özen ve sabırla hizmet ediyor.:)

Amin inşallah mutlu olurlar, çok iyi bir çift profilindeydiler dün gece düğünde. Bence de geçecek zamanla..yani aşkı sevgiyi muhafaza etmek mümkün ama zor, herkesin harcı değil..inşallah iyi olurlar.

MAVİ TUTKU dedi ki...

ra55; Ben şu an KIrklareline 25km mesafede bir kasabadayım,oldukça güzel bir yer burası..düğünler başladığında bir tatil, bir sayfiye yerigibi olur adeta.

Sanırım davulun yanında çalınan zurna olsa gerek. Şimdilerle zurna azalmakta maalesef, çünkü orkestra tutuyorlar org falan oluyor..dün saz da vardı, davulda vardı ama, zurna yoktu.


Ah sormayın sevgili Recep bey yemek ve düğün resimlerini koymayı bende çok istedim ama f.makinası yoktu, cep telefonundan halledeyim dedim şansa o da arıza verdi bir türlü çekemedim..hatta kısa bir video çekip koyacaktım düğünü, çok güzel oldu zira. Haklısınız ama şansa olamadı,başka sefere inşallah.
Çok teşekkür ederim.

MAVİ TUTKU dedi ki...

Bero; Harika bir düğündü, tam kurtları dökmelik.:)

Unknown dedi ki...

Mesut Bey;
Düğün bahane:))Öncelikle oğullarınız
la harika bir hafta sonu geçirmiş ol
manızı dilerim.O an için size en bü
yük hediye sanırım oğullarınızdır.Ye
ni evlenen çifte bir ömür boyu sevgi,
saygı ve mutluluk dolu güzel bir ömür
dilerim.Rabbim pişman etmesin.
Sevgiler...

Saglıklımutfak dedi ki...

oH ne güzeldir o düğünler. Okulda yıllarca Kırklareli yöresinin halk oyunlarını oynadım . mesleğim gereği. Ve tane Türkiye birinciliğim var bu konuda ama o düğünde olmayı isterdim doğrusu:) selamlar