17 Mayıs 2010 Pazartesi

İZMİT SANSARAK KANYONU YÜRÜYÜŞÜ

Blogcu arkadaşım Nurdan hanım ve grubu sayesinde Sansarak Köy’üne ve kanyonuna gitmek nasip oldu. İznik ilçe merkezine 17 km mesafede olan Sansarak köyüne eski adı “Sarı Kısrak”. Köye girdiğinizde kendinizi Anadolu’da hissediyorsunuz, mutlaka görülmesi gerekir bence, kerpiç evlerin çokluğu oldukçe ilgimi çekti, eski zamanda yolculuk ediyor gibisiniz. Rahmetli Kemal Sunal’ın “Davacı” filmi burada çekilmiş.  Köylü geçimini tarım ile kazanıyor ama çok fakirler.
Araçla köyden ormana doğru ilerleyip ortalama 3km kadar gittikten sonra araçdan inerek yanımıza sadece su alarak sola aşağıya doğru inen patikadan inip yürümeye başladık, orman içinden yaklaşık 1 km kadar indikten sonra dere kenarına varıyor ve dereye girip yürüyüşe başlıyorsunuz. Rehberimiz iyiki yanımıza malzeme aldırmamış, "ellerimiz boş olmalı tutunmak için" demişti çok haklıymış. Fakat 70li yaşlardaki Nihat beyin sırt çantası ile olması ve molada anında sofrasını kurması taktire şayandı.:)
Bu indiğimiz dere İznik gölünü besleyen kollardan bir tanesi “Kayalı Dere” diye geçiyor. orta zorlukta bir parkura sahip bazı yerler derin bazı yerler geniş dar diye devam ediyor küçük su birikintileri mevcut soğuk suya dayanabilirseniz yüzebilirsiniz ama su çivi gibi soğuk. Bu jakuzi gibi doğal oluşumların birinde suya girdik suda 1dk kalamıyorsunuz, fakat müthiş bir dinçlik veriyor insana.

Parkurda çok dikkatli olmanız gerekiyor çünkü ayağınızı burkmanız halinde hem size hemde gruba tüm günün işkence olması işten bile değil, o koşullardan çıkmanız çok zor, zira kanyon yürüşü sonunda araca dönmek için tırmandığımız uzun ve dik yürüyüş günün en zorlu kısmıydı bence, hele de hamlık olunca en yorucu kısmıydı diyebilirim.:) Ama herşey çok zevkliydi, patikası bile olmayan orman içinde zirveye varmanın zevki başka.:)
Bu güzel grubun adı "Yaban Kazları" bu ismi genelde zorlu parkuları tercih ettikleri için koymuşlar ve bence de güzel yakıştırmışlar. Sanırım bundan sonra sık sık bu grupla zorlu parkularda olacağım. Herkese tavsiye ediyorum. Bu yaz hayatınıza değişiklik yapın. Eğer hiç yapmadıysanız bir kere dahi olsa deneyin böyle yürüyüşleri. Bir doğa düşkünü olarak bence harika bir olay.