5 Kasım 2009 Perşembe

Bayıldım bu resime...



Nedendir anlayamadım, bu resmi ilk gördüğümde bir nevi dondum
kaldım, baktım, baktımm, baktımm, resimde az şey vardı
ama ben çok şey gördüm.
Yaz siz?

 İlk baktığımda yüzümde tebessüm oluşturdu bu resim, iki tonton
iki güzel yüz, iki tatlı yaşlı insan, atamız diyeceğimiz insanlar,
saygı ve sevgiyi hak eden iki güzel insan gördüm.

Sonra o tebessümüm, buruk bir tebessüme dönüştü, düşündüm,
işte geride çoğu gitmiş bir hayat, bir mahsunluk, bir hüzün gördüm.

Çok temiz, hürmet edip elleri öpülesi çok güzel iki insan gördüm,
yaşamışlığın ve yılların verdiği bir yorgunluk,
belkide hayata doymuşluk var bu resimde birazda,
belki çocuklarını büyütmüş ve artık başbaşa kalmış güzel bir çift,
evlerindeki fakirlik fakat yüreklerindeki zenginlikle geçmiş bir hayat,
kuzine sobanın ve huzurun verdiği sıcak sade bir ev,
geride bıraktıklarımız, yitip gidenlerimiz,
belki az eşya, az yemek ama hayatın diğer güzelliklerle yaşanması gerektiği gerçeği,
Ve geçip giden, tükenen, herşeyin aslında boş olduğu bir hayat.

Huzurun, saygının, sevginin olduğu hoş bir seda olsun hayatlarımız..

22 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhaba bu resmi daha öncede görmüş
ve çok beğenmiştim.Yaşlı insanlara
büyük sevgim ve saygım olduğundanmı
nedir çok etkilemişti beni...
Ben resimde senelerin yorgunluğunun
yüzlerine yerleştiği ama buna rağmen beraber kalabilmeyi başarmış
zengin değil ama aza kanaat eden çok sevimli bir çift gördüm sevgiler..

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

bu fotoğraf bende de var .acayip etkilenmiştim.

stuven dedi ki...

sözün bittiği yer.
kuzine sobaları çok severim.

Özgür dedi ki...

Ben hiç bir şey görmedim dermişim. :D

Ben resimde bir sürü şey gördüm de içinden bir tanesini çekip aldım. O da çocukluğum. Ben çocukluğum gördüm.

Adsız dedi ki...

Her güzel resimde hayatı görüyorum,Allah bize de nasip eder inşallah güzel bir yuva kurmayı,yaşlanınca,elden ayaktan düşünce birbirine yardım eden,sevgi ve saygı dolu bir yuva nasip eder inşallah

bir demet feslegen dedi ki...

Hmmm.. Nohut oda bakla sofa durumları.. Ama sanki bir bezmişlik var gibi, çok huzurlu ve sevgi dolu oldukları akışı gelmedi bana..
Kadın niye yerde oturuyor, erkeğe saygıdan mı acaba..
Yanyana el ele otursalardı keşke..
Ben kaybettiğim anneannemi ve dedemi gördüm.. Çocukluğumun en güzel hatıralarını yaşatan iki tatlı tonton sevimli sıcak insanları.. Özlem ve nostalji.. Ben bunu gördüm.
Paylaşım için teşekkürler

♥ .* ღ .*ѕιуαн кєℓєвєк ♥ . ღ .* ♥ dedi ki...

Bir köy evii,ve sıcacık bir köy evi yerde kilim,mis gibi yanan soba..
İki şirin yaşlı insan.İçime bir ılıklık düştü desem inanırmısın?

Dalgaları Aşmak dedi ki...

çok güzel bir fotoğraf...ne kadar çok yaşanmışlık ve bir o kadar huzur var...

♥ŞANSLI♥ dedi ki...

Evet bu resme bakarken düşündürüyor insanı!

zeynepin sesi dedi ki...

çok güzel bi fotoğraf..aklıma ölen amcamı getirdi..içim ürperdi bi an..neler hatrlattı bi bilseniz..

MAVİ TUTKU dedi ki...

@ derya; Çok etkileyci değilmi, çok hoşuma gitti benim. Yorgunluk, bir mutluluk, huzur, bir çok şey var resimde, çok güzel ya.

@ neşeli günler; Dimi..Çokk etkileyici, insanı durultmaması mümkün değil bence.

@ stuven; Aynen öyle sözün bittiği yer haklısın. Kuzine sobaları bende severim, köyde anneennemde hala var.:)

@ mr lonely; Yaşını bilmiyorum ama çocukluğunda bunlar varsa şanlısın bence. Artık kalmadı bu tür manzalar pek.

@ nirvana; Haklısın. Ve yürekten amin diyorum kardeşim.

@ eda; evet bezginlik gibi ama hayatın yorgunluğu gibi sanki öyle değilmi. Saygı olayını günümüze derlerken gidenler daha fazla oldu gibi geliyor bana. Belki erkeğine saygı anlayışıydı bilemiyorum.
Belki sofradan kalmışlar beyine çay vermiş o hala sofra başında kalmış bir an bu.. Ama çok güzel bir an bence.

@ siyah kelebek; İnanırım, çok insanı bir his bu, olmayana şaşarım doğrusu.

@ dalgaları aşmak; evet gerçekten yaşamışlık ve yorgunluğu var, huzur derseniz o bambaşka bir görüntü orda.

@ şanslı; Hemde ne düşündürüyor..

@ zeynebin sesi; Başınız sağolsun.
Resmin düşündürdüğü bu kadarda çok fazla öyle değilmi.

Özgür dedi ki...

22 yaşındayım. :D
Ama bu görüntüler çocukluğumda kalmadı. Biz hala yer sofrası kurarız, kışın soba kurarız eve.
Ben şımarık şehir çocuğu olarak büyümedim, eski büyüklerin yaptığı her şeyi yaptım yani. :D

Hatta bizim binadaki kışlık bütün odunlar falan benim elimden geçer, hepsini ben kırıp taşıyorum.
Bu şekilde büyüdüğüme çok isyan ediyorum bu yüzden. :D

İ.x.İ.r dedi ki...

Huzur bu olsa gerek..

Unknown dedi ki...

sadelik ve huzur görüyorum ve şimdiki evlerimizde eşyanın kölesi olduğumuzu...

MELİS dedi ki...

Güzel ve etkileyici...Hayatın da
gerçeği.Paylaşım için teşekkürler..
Sevgiler

mehbup dedi ki...

Çok güzel bir resim..yorgunluk var,çok düşünceli gördüm amca ve teyzeyi.. Saygılar.

Unknown dedi ki...

Bu resim beni de çok etkiledi...huzur,sevgi ve saygı böyle birşey olsa gerek...

sufi dedi ki...

Sen hadi onuncu köyün adamısın ya bana ne oluyor? Resme bakınca içime huzur doldu sıcaklık ve özlem. amcanın yatağında bir gece uyuyasım, o süpürgeyle (ıslatarak) ortalığı süpüresim, siniden bir kaç lokma atıştırıp, teğzenin omuzuna yaslanasım geldi.Sevgilerimle.

Parpali dedi ki...

Bir önceki yaz köye gitiğimde, yaylaya çıktık dedemlerle. İstanbul kavurucu sıcaklarla boğuşurken, biz odanın ortasındaki kuzineyi yakıp yağmur sesi dinlemiştik. Öyle soğuktu ki... Çocukluğumda böyle bir fotoğrafın içindeydim ben de. Şimdi birçok şey değişi tabii, köylerde bile. Ama yine de bana memleketimi ne kadar özlediğimi anımsatıyor bu kare.

Unknown dedi ki...

Ben onları dinleyeyim saatlerce, eskileri, tanışmalarını, evlenmelerini, köylerini, hayatlarının her detayını, sıcacık çay eşliğinde sonra hep birlikte yer sofrasına oturalım, tahta kaşıklarımızı ayran eşliğinde bulgur pilavına kaşık sallarken gözlerine bakayım huzura ereyim...

Unknown dedi ki...

Ben bu fotoğrafta köydeki evimizi gördüm, ya da köyde gittiğim diğer evleri. Orada kuzine soba da demezler, adı yemekli sobadır :) Sanırım o havayı soluyabildiğim için biraz şanslıyım.

Zeugma dedi ki...

Ben ilk kez gördüm bu resmi..
aklıma ilk gelen; mutluluk, huzur ve uzun sürmüş bir evlilik için fazla şeye gerek olmadığı..
birbirini sevmiş iki yürek yetmiş de artmış bile bu sıcacık yuvaya..
Sevgiyle kalın...