30 Eylül 2010 Perşembe

SEVDİĞİM BEN SENİN İÇİN ÖLÜRÜM !!!

Önceki hafta bu konuda bir sohbetimiz olmuştu arkadaşlar. Gelen yorumlardan çok net bir şekilde anlaşılan tartışmasız birşey varki evlatlar en değerlilerimiz ve onlar için yapamayacağımız bir şey yok canımız pahasına. Şimdi bunu diğer herşeyden ayıralım..
Sevdiği için yaşamak ayrı birşey, burda bir şeyi anlamaya çalışıyoruz, yoksa tabiki insan sevdiği için yaşamak ve yaşarken onu mutlu etmek ister...ama bir tercih yapmak gerekirse konumuz!

İnsanın canı normalde ne değer verdiği şeydir öyle değilmi? Öyleyse senin için canımı veririm demek veya ölesiye sevmek onu canınızdan çok sevmek değilmidir? Hayatta insana böyle birşeyi hissetirecek düşündürecek tek şey Aşktır! Siz hiç ölesiye sevdinizmi? Peki böyle düşündüğünüz insan hala hayatınızdamı veya hak ediyormuymuş?

Geçen sefer titanik filmdeki bir sahneden örnek vermiştim. Yeni(!) ve büyük bir aşk yaşıyorlardı kahramanlarımız. Hani tahta parçasına sevdiği kızı çıkardı ve kendisi suda kaldı donarak öldü.. O sahne çok etkileyiciydi bence.

O kız hayatta kaldı evlendi çocukları ve torunları oldu 80 li yaşlarına kadar güzel bir hayat yaşadı..ama o çocuk 20li yaşlarında onun için donarak öldü! Bir an bunun film değilde gerçek olduğunu düşünelim, gerçekten çok seven aşık biri bunu yaparmı? Bence o anda yapar. Aşk bunu yaptırır!

Pekii şöyle olamazmıydı; çocuk baktı donarak ölecek, önce can sonra canan dese ve kızı ittirip kendi çıksa o tahta parçasına hayatı kurtulacak, ve acaba sonra kaç seve vicdan azabı çekerdi? Ve o 80 li yaşlara kadar yaşasa, yeniden aşık olup çocuk toruna karışsa!!! Öldü eline geçti!
Ama Aşk öyle birşeyki bu sorguya meydan bırakmaz asla, ve bazı şeylerin keşkesi çok faydasız anlamsızdır bir yerden sonra.

Biri için ölümü göze almaktan daha büyük birşey olabilirmi? Çok önemli birşey varki, insan yaşayıp yıllar sonra bu düşüncesinin arkasında olmasıdır o da. Zira nankörlük ve sanmak, yanılmak hayatımızın en büyük parçası. Kişi sevdiği için ölümü göze alabiliyor ama sevdiği ona ne yaşatıyor?!! Anlıyormu acaba bunun değerini, onu sevenin değerini? Çok var bildiğim ama en çok bariz 3 yanılgı yaşamışlığım içinde.

Bir kadın; bence yaradanın dünyadaki meleklerinden, ama ona düşen adam pisliğin teki, sevgi aşk veya saflık her ne ise öyle birine amade olmak, tapmak, öl dese ölecek kadar sevmek..ama sonuç akıl almaz şeyler, hiçbirşeyin kadrini kıymetini bilmeyen vicdansız adi biri olduğu gerçeği..görene köre-ne.

Bir erkek; kalbiyle, beyniyle, her zerresiyle seven, sevmek hafif kalır tutkuyla bağlı bir aşık, sen bir yere diğer hayatımdaki herkes bir yere diyen, seneler sonra bile sevdiğine bakarken bile içi eriyen, hayatının en büyük anlamı, onu eşsiz özel güzel gören bir adam, mutlu huzurlu bir hayat özlemiyle onunla yaşamak yaşlanmaktan başka bir isteği olmayan bir adam. Sonuç hüsran....

Bir başkası; o da ölesiye seven biri, maddi manevi herşeyiyle bağlı, hep yanında, hep çok aşık biri, her türlü zorluğa onun için yıllarca katlanmış biri.. Sonuç, herşeyin yalan olduğu gerçeği.

.......

10 yorum:

Adsız dedi ki...

Iki yazinizi da okudum her ikisinded hic dusunmeden evet ölürüm dedim. Yaniliyormuyum diye tekrar dusundum ama yasadigim insan olmeye deger bir insan gozumu kirpmam fakat Rabbimden boyle bir imtihan istemiyorum onunla yasayacagim nice guzel yillar olur insallah. sizin cok tereddutlu oldugunuzu gordum, demek halen buna deger bir insanla karsilasmamissiniz bu illaaki (turkcem zayif kusura bakmayin)bir sevgili olmak zorunda degil belki bir arkadas da olabilir hatta bazi insanlar hayvanlari icin bile olmeyi goze aliyorlar bu da onlarin sevgisi, size hayatinizda en guzel sevgiyi bulmaniz dilegiyle
Basta Allah yar ve yardimciniz olsun. Guzel postlardi kendimi sinamama yardimci oldu ve vicdanen cok rahatladim.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

daha önceki yazınıza yaptığım yorumda da belirtmiştim, gözümü kırpmadan uğruna ölümü göze alacağım, uğruna öleceğim insanlar olduğunu.

aslında denk gelme meselesi sanırım verdiğiniz üç örnek ya da denk gelmeme.

hatta bu da önemli değil belki bir noktadan sonra

sonucun kötü olacağını, karşılık bulamayacağını bilse bir insan zaten hiç başlangıç yapmazdı öyle değil mi?

benim için önemli olan nokta bu değil
benim için önemli olan benim hissettiğim, benim düşündüğüm, benim yaşadığım ve benim uyguladığımdır

istediğim kişiyle beraberken ve o an karşılık bulmuşken, sonunun hüsran olabileceği ihtimalini düşünerek yaşadığım veya yaşayacağım güzel duygulara ipotek koymam
en azından o son nokta konulana kadar bunu yapmam

ben ölesiye severken, bu duyguyu sonuna kadar tüm iliklerime kadar hissederek yaşarken ve karşılık bulduğumu zannederken, aslında öyle olmadığını anladığım anda o kişiyle hala salak aşık olarak sözde aşkı yaşayacağım demek değil bu elbette...

Ece dedi ki...

Merhabaaaa...ben bu hıkayede kendımı gordum....
Mesut abı gene harıkalar yaratmıssın:)
sevgılerımle

Newbahar dedi ki...

Aşk bu...
Ölür de öldürürde. İnsana ani ve düşünmesiz kararları verdiren bu değil mi?

Bilmem ki Titanicdeki sahne gibi bir durum olsaydı ne kadar verirdim. Can tatlı mı gelirdi!
Yahut eşim aşık olduğum adam bana o hayatı verir miydi?
Sanırım onların yerinde olsam bende ölmeyi yeğlerdim.

Aşk gidip yerine tarifi başka duygular bırakınca, çoluk çocuğa karışınca daha farklı bir boyuta geçiyor insan.

Saygılar

gül dedi ki...

Dürüst olmak gerekirse ailem yani annem ve çocuklarım dışında kimse için ölürüm diyemem ..)
Ama gene de o anı yaşamış olmak gerekiyor bilinmez belkide al ömrüm senin de diyebilirim..
umarım kimse böyle bir secim yapmak zorunda kalmaz :)
Güzel bir akşam olsun Mavi Tutku..)

Nihan dedi ki...

galiba bu sorulara vereceğim cevap her yaşta farklı olur.
ama aşkın mantığı alıp götürdüğü de bir gerçek:))

Bero dedi ki...

Çocuğum için ölürüm ama başka kimse için öleceğimi düşünmüyorum. Bilmiyorum belki sevmeyi bilmediğimi düşüneceksiniz, doğru değil bu. Ama hayat o kadar kıymetli ki, görüyorum yaşlıları, tek bir nefes fazla almak bile önemli onlar için.

Beyaz dedi ki...

Sevdiğime bişey olduğunu düşünme ihtimalibile beni öldürüyor.
Uğruna ölmeyi düşünmek neki.
Hiç ölmedim, nasıl bir duygu bilmiyorum ama bu düşünce ölümden daha ağır sanki.
Hep korkmuşumdur kaybetmekten...
Ama kaybolmak daha yenilir yutulur benim için sanki...

Unknown dedi ki...

"sonuç her şeyin yalan oldu gerçeği"

bu cümle aslında bu hayatta insanların neler yapıp yapamayacağını, cesaretli olup olamayacağını belirliyor.
kendi yüreğine ve aşkına güvense bile insan ciddi anlamda derin yaralar alıyor ve yanıyorsa, daha sonrasında "sevdiğim için ölürüm" gibi bir cümle kurma isteği kalmıyor. Şahsen ben şuan öyle hissediyor ve düşünüyorum.
Bakış açısıyla ilgili bir şey tabi, keşke kimse üzülmese ve kırılmasa da herkes birbirini ölecek kadar sevse ama, gerçekten uğruna ölünecek birileri varsa bu dünyada, ve bu durum karşılıklıysa eğer, saygıyla eğiliyorum önünüzde...
Tek taraflı olduğunda olan Ölene oluyor, diye düşünüyorum...
sevgiler....

mehbup dedi ki...

Kadın veya erkek farketmez, aşık oldu mu gözü hiçbir şeyi görmez.Bu bir gerçek. Kesinlikle sevdiği için ölümü göze alır.
Amma velakin, aşk uzun mu? Yıllar sonra hala o aşk duruyor mu?

Sevgiler..