26 Ağustos 2010 Perşembe

Her hikâye yarımdır aslında...

Birden gülümsediğimi fark ettim... Hangi anı beni böyle gülümsetti acaba diye hızla zihnimden geriye sarmaya başladım düşündüklerimi...

Vaktiyle beni çok ağlatan, çok canımı yakan bir şeye gülümsediğimi fark ettim... Hayret... Zaman hakikaten ne çok şeyi alıp götürüyor, yerine başka bir şey koyuyor... Başka insanlar, başka teselliler hatta bambaşka bakış açıları... Zihnin bir oyunu mu bu acaba?
Şarkının bir yerinde “Biz yarım kalan bir hikâyeyiz” diye şiir okumaya başlıyor ya Tarkan... İşte orada duruyorum... Çok kötü anılarla dolu olsa da hangi aşk hikâyesi tam ki? Ya da kim tamamlandım diyebiliyor ki?

Hepimiz hep eksik eksik yürümüyor muyuz? Cem Mumcu’nun çok sevdiğim bir kitabı vardır, adı “Hayat Kırıklığı”... Sanki tamamlıyor bu iki cümle birbirini...

“Hayat kırıklığı içinde yarım kalan bir hikâyeyiz şimdi...”

Ve her defasında yarım kaldığımız yerden tamamlıyoruz birbirimizi... Çok yıllar önce görkemli Hazar’ın tam ortasından kurumaya başlayarak birbirinden bağımsız iki gölcüğe dönüştüğünden ve bugünün uydu haritalarından bakıldığında iki küçük su lekesi gibi göründüğünden söz ettiğim hüzünlü bir aşk öyküsü yazmıştım.
Kurumuş gölün ortasında üzeri toz kaplı eski gemilerin acıklı yalnızlığı kadının kaderine ve kuruyarak biten bir gölün sonu ise bir türlü iflah olmayan o aşkın sonucuna denk düşüyordu.

Ve öyküm şöyle bitiyordu:

“İşte böyle sevgili... Seninle ikimiz artık haritada iki küçük su lekesi... Hiçbir nehir kavuşturamaz bizi...”

Ama bence...
Yarım kalan hikâyelerin birbiriyle tamamlanma, bağımsız cümlelerin birleşme vaktidir şimdi...

12 yorum:

Unknown dedi ki...

Mesut Bey;
İclal Aydın hayranıyımdır tabii Tar
kan'a olan sevgim bambaşka.Onu ilk kez Çınarcık'ta Türk Sanat Müziği okurken dinlemiş ve hayran kalmış
tım o sene meşhur oldu.Bencede her hikaye yarım:))
Sevgiler...

stuven dedi ki...

başlığı okur okumaz aklımdan geçen parça,

Ne gecem belli ne gündüzüm dünya durdu
Hep aynı mahallede geçiyor rüyalarım
Beni ayrılık değil
Acı söz can evimden vurdu
Ama daha bitmedi bu hikaye yarım

Tam vazgeçiyorken yetiştin
Az da olsa ümidim var şimdi
Ban ki aşk için ölmeli demiştim
Ne yazık ki aşklarda çok değişti

söz-müzik: sezen aksu
yorumlayan: harun kolçak

bir kızınız olduğumdan haberim yoktu:) ismi çok güzelmiş. umarım karşısına ilerisi için iyi insanlar çıkar.

yarım kalan şeylerin tamamlanması dileğiyle.

not: günün postu seçiyorum bu yazıyı:)

Adsız dedi ki...

Aynen de oyle tamamlayamadigimiz hikayeler

Adsız dedi ki...

Merhabalar,
Bu dünyaya gelen ve göçen tüm insanların yaşamları zaten ayrım kalmış bir hikayeden ibarettir;

Ve bu yarım kalan hikayenin tamamlanacağı bir yer vardır.

Yüce Allah, cümlemize yarım kalan hikayelerimizi tamamlama lütfunu ihsan etsin.

Güzel bir paylaşımdı kutlarım.

Sazan dedi ki...

Mavi Tutku, sana hep diyordum ya, iyi olacak, düzelecek, yüzler gülecek diye... (bu arada sen mi siz mi hep karıştırıyorum ve sen demeye karar veriyorum) Yarım kalan hikayelerin bir yarım kalma sebebi olduğunu, hep kanadığını, bazen üzerine tampon yaptığın şeyin başka hikayeler olduğunu, o hikayelerde yarım kalınca heryerin kan olduğuna inanıyorum artık...

Mutlu değilim bugün üstad...

İyi olmak dileğimle...

Sazan.

stuven dedi ki...

yazıyı 2.ci kez okudum sanırım ben okuduğumu yanlış anladım. bu yazılan satırlar bir kitapta mı geçiyor?

eğer öyleyse burdan anlıyoruz ki dünyadan haberi olmayan stuven:) gerçi ben iclal aydın'ı sevmem...normail yani haberimin olmaması...

umursamaz dedi ki...

nekadar guzel bır yazıymıs.. hakıkaten, belkı de askı ask yapan tamamlanmamıs olması.. kimbilir..

KIRMIZI SAÇLI ACEMİ YAZAR dedi ki...

yarım kalmasın kimsenin hikayesi...ben kelimelerimi birbirine düğümleyip hikayemi tamamlamaya çalışıyorum...

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

Bence her yarim hikaye aslinda kendi tarafinda tam...

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

Yaşam ve yaşamda var olan insan..
Ve onların hikayeleri..

Hangimizin yokdur ki yarım kalmış , boynunu bükmüş hikayesi..
Yüreğe saklanmış sıkı sıkıya kapatılmış pek çok hikaye vardır işin aslı.
Kimi anılarla çıkıverir ortaya tüm yarım kalmış hali ile kimisi ise ne anıya sığrılır nede kelimelere dökülür hazine misali saklanır köşe bucak..

İnsanoğlu işde !
Yaşıyormu yaşıyor !
Eğrisi doğrusu eksiği fazlası ile..
Soluduğu havaya yaşam diyor da özüne inemiyor.
İnciniyor , incitiyor , savruluyor her gün ondan birşeyler alıyor verıyor.Kimisini tamamlıyor kimisini eksik bırakıyor..
Her yaşam işin aslı yarım da cesret lazım o yarımı tamamlamaya !

Siyah Gül.... dedi ki...

neler yarım kalmıyo ki biz yarım kalmayalım... :/

mavi dedi ki...

Merhaba, severim hem İclal'i hemde Tarkan'ı. Bende Tarkan'dan şarkı koydum bugün sayfama tesadüf olmuş :). Yazılarınızı tekrar okumak güzel hoşgeldiniz.