22 Kasım 2011 Salı

BEDELLİLER ÖLMEZ VATAN BÖLÜNMEZ!!


Çok sinirleniyorum bu duruma.. Yaklaşık 500 bin kişi askerlikten kaçmış yıllardır ve neymiş bunlara çözüm bulunmalıymış! Ne biçim devletsin peki sen? Gücün yokmu, aradında bulamadın mı?

Kenan Doğulu (37), Yalın (31), Gökhan Özen (32), Murat Dalkılıç (28), Murat Boz (31), Kıvanç Tatlıtuğ (28), Tolga Karel (33), Sarp Apak (30), Tolgahan Sayışman (30), Mete Horozoğlu (36), Burak Özçivit (27), Yağmur Atacan (28) da var. Vatani görevini henüz yapmayan bu ünlü isimler bedelli askerliğe sıcak bakıyormuşmuş! Onlarda sıcak bakmaycakta ben mi bakacağım!

Şu isimlere bakın..bunlar nasıl gizlendi de asker kaçağıydı bulunamadı yahu!! Devlet bana ve tanıdığım tüm dostlarımı buldu hadi askere dedi gittik de bunlarımı bulamadı? Hadi sıran geldi dediğinde bunlar neden gitmedi sizce???

Bir tane de benim tanıdığım var, top koşturmuş bilmemne yapmış kariyeri yarım kalmasın diye gitmemiş, sonra evlenmiş çocuğu oldu diye gitmemiş..bu gitmeyenlerin çoğu da böyle..yahu banane kardeşim, iş mi yani yıllarca askerden kaç sonra bedelli 21 gün yap bitti gitti, ne güzel! Askerliğini normal yapanlar ömrünün en güzel 1,5 senesini harcasın, bunlar eşlerinin koynunda, sevgililerinin koynunda hayat yaşasın sonra haydi yaş geçti siz para verin bitsin bu iş!

Askerlikte geçen yılları harcamak diyorum, zira artık bu iş vatan borcu değil, para borcu..bankalar kredi vermek için sıraya girmiş, daha bir ay olmamış 24 şehit verilmiş ne gam!!!

Lanet olsun, zaten şehit olanlar genelde köylü ve orta direk halkın çocukları. İstanbul için diyorum, siz hiç Ulusta, Leventte, Nişantaşında şehit duydunuz mu? Ben duymadım..

Bu iş yanlış, hem de çok yanlış..devlet görevini yapmayıp bu kolaycılığa kaçması büyük haksızlık. Mezarlarda yatan onca 20 yaşında şehit olmuş yavruya sorma imkanı olsa ne derlerdi acaba bu yavrular bu duruma!!

Yapacaksa istisnasız herkes yapsın, yapmayacaksa kimse yapmasın!!

Bir de yanarım yanarım neye yanarım biliyormusunuz, gençlik ve toplum olarak hayran olunan şu insanlara bakın..yazık..ünlü diye bilinen hemen herkesin paçalarından pislik akıyor aslında. tarkan denen kişi askerden kaçmadımı, amerikaya sığınıp vatandaşlıktan çıkarılmadımı, buna rağmen dahi dönmedi, sonra af çıktı faydalandı. Serdar ortaç ağladı resmen gitmemek için, gözlük taktı o sıralar, kör olma tehlikem var deyip sakata terhis raporu almaya çalıştı..
Yazık ya ne çabuk unutuyoruz herşeyi..
Ve ne yazıkki askerden kaçmayan, parası olmadığı için, ünlü olmadığı için binlerce Şehit verilen bir ülkede bu oluyor.. Yazıktır günahtır ya...

BEDELLİLER ÖLMEZ VATAN BÖLÜNMEZ!

Not: Tam şu anda Bedelli ile açıklama yapıldığını okudum nette haberlerden. Bedelli askerlik yapanlardan toplanan para şehit ve gazilere dağıtılacakmış. Ama ne ulvi bir davranış(!), oraya buraya para harcanıyorda şehit ve gaziler için bu parayamı ihtiyaç kaldı! Ne denecek acaba..kusura bakmayın biz bunları tutup askerlik yaptıramadık, sizin oğlunuzu yakaladık ölüsünü getirdik, veya bacağı kolu eksik getirdik, şimdi bu para ile idare edin..mi denecek..susun bu durumu idare edin rüşvetimi bu...yok yok benim vicdanım bunu kabul etmiyor.

10 yorum:

Droplet dedi ki...

O kadar güzel ifade etmişsinizki herseyi..

http://www.oha.gen.tr/askerlikte-yeni-unvanlar.html

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar,

Askerlik görevimi yaptığım için söylemiyorum. Askerlik yapacak daha torunlarım var ama, ben de bedelli askerliğe karşıyım. Askerliğin bedeli olmaz! Askere gidilir 15 ya da 20 ay her neyse yapılır gelinir. Efendim daha bir de vicdanı redciler var!.. Ona ne demeli?..

Siz yeteri kadar konuyu inceleyip gerekli açıklamalarda bulunmuşunuz.
Konuya olan duyarlılığınız, hassasiyetiniz ve bizlerle paylaştığınız için teşekkürler Mavi Tutku. Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.

Selam ve dualarımla en Güzel'e emanet olun.

mutfagabuyrun dedi ki...

şuan vicdanınım sızlıyor.yazıklar olsunnn.benim çocuğum şuan askerde ve ben asker annesi olarak bedelli askerlik yapanlara hakkımı helal etmiyorum..bu yasayı çıkaranlarada yazıklar olsun.onlar bedellilerin yerini fakir çocuklarla doldururlar değilmi...şimdi bütün gençler asker den kaçacak.haklılar tabiii.elbet bedelli çıkar bir gün değilmiiiiii?

didem dedi ki...

Kaybettigimiz sehitlerimiz ne parayla ne pulla geri gelir.

Adsız dedi ki...

Zorunlu askerlik kalkması gerekirken, bedelli tayyip in seviştiği zenginlerin işine yarayacak. Karşılığında isteyen asker olmalı, ayrıca askerlik uzmanlık isteyen bir konu çoluk çocukla, askerliğin a sını yapamayacak eğitsen bile olmayacak insanlarla ne zorunluluğu bu, askerlik batırılıyor, zengin değil ki sadece askerlik yapamayacak olan, e tamam toplarsın çoluğu çocuğu eline silahı verirsin, düşmanın üstüne yolla savaşmış olarak bilinir, üstünede şehit dendi mi süsüde tamam, iyi de kardeşim askerliğin uzmanlık olmasını istemeyen, meslek haline gelmesini istemeyen şerefsizler kimler, subaylara bakın hepsi eğitimle geliyor, asıl askerliği sevende bu eğitimli kadrolar oluyor, basketbolcuyla futbol şampiyonu olabilir misiniz gerzekler. Bu sebeple içlerindeki ajanları, teröristleri hiçbir zaman anlayamıyorlar, denetleyicisi yok, uzman, profesyonel kadrolar birbirinin denetleyicisi olur. Çavuşlar, astsubaylar daha çok olmak üzere 3 günlük askerin gözü önünde ne düzenbazlıklar çeviriyorlarda, nerden anlasın saftirik çaylak işi bilmeyen, zaten umrunda olmayan aklı fikri terhisi bekleyen 3 günlük asker..

Newbahar dedi ki...

Bedelini canıyla ödeyenler Vatan sağolsun, parasıyla ödeyenler babam sağolsun diyecek.

Kahroluyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

SLM.SİZİN YAZINIZDAN BİRAZ ALINTI YAPARAK BENDE BU KONUDA POST YAZDIM.UĞRARSANIZ SEVİNİRİM.

neslice tarifler dedi ki...

Sevda'nın bloğunda gördüm yazınızın bir bölümünü. Gelip tamamını okudum. Sevda'ya da benzer bir yorum yaptım.

Bedelsizlerin bedeli, canları oluyor maalesef. Anaları, babaları, eşleri, çocukları da her an duydukları korku ile ödüyorlar bedellerini.

Büyük yüreklerin değeri parayla ölçülemez. Varsın kendisine 30 Bin TL biçilen insancıklar ödesinler o bedeli.

Dün Alişan denen insancık da saçmasapan bi açıklama yaptı bedelli askerlik ile ilgili. 15 ay askerlik yapmış kendisi. O askerdeyken bedelli çıksaymış psikolojisi çok bozulurmuş, yıkılırmış. Gerçi askerdeyken 30 tane ücretsiz konser vermiş ama olsun dedi utanmadan. Millet canını veriyor be vatan için. Sen 30 konser vermişsin lafını ediyorsun.

Çok doğru. Nişantaşından da Teşvikiye Camisinden de şehit cenazesi çıkmaz.

Allah vatanı uğruna canını ortaya koyan tüm evlatları korusun.

Şehitlerimizin de ruhu şad olsun. Bedelsiz bedenleri huzur içinde uyusun.

Sevgilerimle...

AslıASLI dedi ki...

Öyle kızıyorumki. Bedelliye karşıyım.

Bizimde şu an askerligini yapan çocuklarımız var. Biride Diyarbakır'da, ee biz napalım..

Recep Altun dedi ki...

Merhabalar Mavi Tutku,

Newbahar'ın yorumu dikkatimi çekti.
Bedelini canıyla ödeyenler, "Vatan sağolsun!", parasıyla ödeyenler, "Babam sağolsun!" diyecekler diyor ama, özetle ne güzel söylemiş. Newbahar'ı bloğunuz nezdinde kutlamak istiyorum.

Selam ve dualarımla.