19 Temmuz 2010 Pazartesi

DEĞİŞTİM


DEĞİŞTİM

Biraz değiştim, Unutamadığım sözlerinin arkasında sıkışıyorum
Bir yanım seni koruyor bir yanım beni
Ben, kendimle savaşıyorum seninle değil
Sonucu, kılıcı kuşanandan belli olan bir savaşın ne kazanabileni nede kaybedeniyim
Sorun değil,
Elbet alışırım
Varlığını istemediğim tüm eksik yanlarına ve çokluğunuda yokluğunuda istemediğim bu iki arada bir derede duyguya, alıştım
Bir yanım bırak diyor
Bir yanım hayır
Tanıdığımı sandığım bana, dahada yakınım artık
Duvarlar anlatırken, öğrendiklerim kendi hakkımda ve aynalara ağlarken gördüklerim kendi tarafımda,
Bir yanım memnun oldum diyor
Bir yanım tanıyamadım daha
Samimi değil bir hayli kırıldım, Canıma batan her halin felç gibi indi bedenime, Gözlerimden tutda ciğerime kadar kırgınım
Aslında ne sana ne onlara, kendime kırgınım

Maziye hiç değil ânâ kırgınım
Anlatamadığım anlayamadığım masalların bana yaptıklarına
Dinlediğim şarkılarda bana seni anlatan şarkıcılara, beni anlamadığım kelimelerin, her şeyi anlatıyor oluşlarına, kırgınım
Beni ben kırdım oysa
İyi değilim, galiba yoruldum
Kendime kalbimi kanıtlamaktan ve kanıtladığıma kendimi inandırmaktan ve dahası kocaman bir sahada tek başıma koşmaktan YORULDUM

Aslında ne pişmanım nede pes ediyorum
Sadece kendimi kaybetdikçe senide kaybediyorum
Şu kalp denen beni bana sorgulatıyor artık ki seni sorgulamamasını nasıl beklerim?
Toprağa bakan yanım zaten senden ayrı
Sana bakan yanımsa toprakla aynı
Ne yaparsan yap gördüğünün seni görmesini bekleyemezsin

Gözlerim yorgun, dudaklarım hissiz
Dokunulmadan geçe yıllar bana ağır
Sarılmadan geçip giden uğurlamaların kavuşmaları hep beklentisiz
Söyleyemediklerini söylesende şimdi
Sesine aşina yanım onca sessizlikten sonra artık sağır,
İsteyerek değil, çok çalıştım paylaştığımız hayatımızda bıraktığın onca üstü kapalı gitlerine,
Beni yerle bir eden kendince açık olan her tepkine ve bana tanımadığım bir adamı göstermene rağmen gitmek için, bitmek için sana huzur vermek için çok çalıştım
Daha öncede gitmiştim kendi isteğimle
Anladımki daha önce hiç sevmemişim
Çok çalıştım inan, değişen yanımın aslında hep aynı olduğunu göstermeye, her defasında dahada tozlaşan canımı kırmadan yaşatmaya

Tanıştım seninle doğan yanımlada ölen yanımlada tanıştım
Birini yaşatabildim sadece, yaşatıyorumda hala ama diğerinin ölmesinede engel olamıyorum
Yorulmak dinlenmekle geçmiyor an be an çöküyor insanın içindeki güç
Işığı sönüyor hissizleşiyor insan
Ne yormak istedim seni, ne de kendimi
Çok çalıştım, gitmeyede kalmayada
İkiside aynı acı
Daha öncede gitmiştim ama böyle kalarak değil...

*****

( Muhteşem.. Bu yazıyı az önce okudum ve inanamadım. Bu kadarmı çakışır herşey, bu kadarmı kaleme dökülür bir başkasının dökemedikleri..adeta iki insanın yazdıklarının toplamı dile getiremediklerim olmuş, hatta kimbilir daha da var da ben bilmiyorum dile getiremediklerimi., ruhumun beynimin, yüreğimin derinliklerindekileri.. Arkadaşım, Can Yücelin şiirine kendinden katkılar yapmış, ve ben bu haliyle daha bir beğendim. Son zamanlarda aklım çok karışık, birşeyleri silmeye çalışırken adeta beynim tamamı siliniyor, düzgün kelimeleri bir araya getiremiyorum, hiç bir şey düşünmek istemiyorum çünkü düşünmeye başladığımda aklıma gelen tek şey oluyor. Umulmayan büyük bir hayal kırıklığı, hayat boyunca elde edilmiş ama bozulmuş bir ezber. Doğru bildiğim çok şeyin faydasız veya bu zamanda yanlış olduğu gerçeği. Çok büyük bir şey bu benim için, tüm dengelerimi, herşeye bakışımı değiştiren bir şey... Yılmaz Erdoğanın Yeni bir sayfadan sana bakmak şiirini neden ben yazamadım diye düşünmüş üzülmüştüm, bir de bu yazının tamamını...bazen duygular tüm yazılanlardan daha tutkulu coşkulu, ve büyük olsada, veya kırıklık ve büyük üzüntüler acılar taşısada buna rağmen böyle dile getirilemiyor işte.)

24 yorum:

uğurböceği dedi ki...

AYRILIKLARDA İNSANI 2 ŞEY YIKABİLİR

SEVMİŞSİNDİR EMEK VERMEŞSİNDİR BU SEVGİYE ,VE BİR BAKMIŞSIN ASLINDA SEVDİĞİNE DEMİCEK BİR İNSANDIR.TEK KAYBIN GEÇEN ZAMAN OLMUŞTUR

ÇOK SEVMİŞSİNDİR AMA KADER AYIRIR SEVDİĞİN ARTIK BAŞKASININDIR.EN KÖTÜSÜDE BUDUR.

Beyaz dedi ki...

Ah dile getirip, kelimelere dökemediklerimiz...

A-H dedi ki...

kelimelere dokememek bir yana, bende baskalari kelimelere dokunce kotu oluyorum, hayiflaniyorum, uzuluyorum neden ben daha once boyle dusunemedim yazamadim diye...
goruyorum her insanda biraz da olsa var bu, yalniz degilim sanirim :)

KİANA dedi ki...

Sevgili Mavi Tutku; her insan düşünür, her insan duygulanır, her insan hayal kurar,kimi bu duygularıyla ve hayalleriyle yaşama tutulur.Öyle yaşar..En yoğun yaşadığımız duyguları dile getiremeyiz, belki utanırız, belki cesaret edemeyiz, bu belkiler o kadar çoğalır ki... bir gün bakarız ki biri sanki yüreğimizi okumuş ve "işte senin duyguların bunlar, sen cesaret edemedin, ben yazdım" der gibi kaleme alır... Evet bu dizeler çok güzel yazılmış.. Sizi anlatmış, belkide sizin gibi bir başkaları da vardır... Anlatmış ama, büyük bir cesaretle..
Size bu kadar güzel, bu kadar hüzünlü duyguları yaşatan her ne ise , bırakmak niye... Tutun, sıkı sıkı yapışın ve hiç bırakmayın...

KİANA dedi ki...

yorumunuza kayıtsız kalamadım. ben buralardayım. hep bakıyorum bloglara, şu sıralarda başka işlerle uğraşıyorum.. Aslında daha doğrusu hiç canım istemiyor, yazmak , paylaşmak...Resim yapmayı bile bıraktım. Yaz rehaveti deyip geçiyorum. Ve hayatı erteliyorum. bunun farkındayım..
ben bir hayvanseverim biliyorsunuz. son birkaç gündür beli kırık bir yavru kedi için uğraş veriyorum..Onu kliniğe yatırdım.. ameliyat edecekler... Bu anlamda çok mutluyum.. O kadar çok yardım eli uzandıki, facebooktan bir duyuru yapmam yetti.. Sevgisiz insanlarımızın yanında bir okadarda duyarlı ve sevgi dolu insanlar varmış. bunu gördüm..10 günlük bir tatile çıkacağım cuma günü , geldikten sonra devam ederim gibi geliyor.. Onca orkadaşımı bırakamam.. Buradaki dostlukların yerini belkide yanıbaşımdaki dostluklardan üstün tutmaya başladım.. Sağolun siz beni unutmayıp yazdınız. teşekkür ediyorum.. Görüşmek üzere..

mehbup dedi ki...

Maziye hiç değil ânâ kırgınım
Anlatamadığım anlayamadığım masalların bana yaptıklarına
Dinlediğim şarkılarda bana seni anlatan şarkıcılara, beni anlamadığım kelimelerin, her şeyi anlatıyor oluşlarına, kırgınım
Beni ben kırdım oysa
İyi değilim, galiba yoruldum
Kendime kalbimi kanıtlamaktan ve kanıtladığıma kendimi inandırmaktan ve dahası kocaman bir sahada tek başıma koşmaktan YORULDUM


Ahh. o kadar güzel anlatmış ki..

NiLaY dedi ki...

biz ifade edemesek te edebilenleri bulmak ve paylaşmak ta büyük şans :)

ANKARADAN dedi ki...

Bu şiir senide senden almış tıpkı beni benden aldığı gibi:)) biz şimdiden yaşlıyar yurdunda yerimizi ayırtalım derim ben:))) konuşucak ne çok şeyimiz olur kimbilir?

YeMeK vAkTi dedi ki...

dile getirilmiyor keşke getirilebilse

nesrin dedi ki...

Hayat bizi o kadar yormus ki bazen hepsini okumadan üstten gecmek istiyoruz. Ama bazen durup düsünmek gerekir. Böyle yazilarda oldugu gibi. Sevgiler...

Nihan dedi ki...

harika.paylaştığınız için teşekkürler.ben çok sevdim.

Tümay dedi ki...

Yine harika! Okurken çok keyif aldım:) Sevgiler...

zoitsa dedi ki...

beni hem üstteki yazı hem sizin yazınız anlatmış ne hoş...

Benhurum dedi ki...

Oldukça keyifli bir yazıydı, teşekkürler..
Dile getirilmesi gerekenler doğru yer ve zaman bileşimi ile özdeşleşebildiğinde gerçek anlamına kavuşur öyle değilmi Mesut Bey;)
Sevgiler ve saygılar...

SÖZÜN ÖZÜ - SALİH YILDIRIM dedi ki...

Çok guzel bır paylasım ve yaklasımdı,
Yazar anlatırken usulca sözlerını, kendınızle ozdeslestırdıgınız seyler umarım bundan sonra degısır adınıza,

Dedıgınız gıbı ; Yılmaz Erdoğanın Yeni bir sayfadan sana bakmak şiiri'de aynı boyle bır mevzuya munasırdı, Insallah sızde bundan sonra yenı bır sayfadan, yenılenmıs ve celıskılerden arınmıs bakarsınız hayata,
Hersey gonlunuzce olsun hocam,

SAygılar

Siyah Gül.... dedi ki...

bide söylemek isteyip de söyleyemediklerimiz var demi....işte onlar insanı karamsarlığa dşüren ya da mutlu eden....

Adsız dedi ki...

Merhaba Mavi Tutku,
Ayağımın tozuyla geldim. Yazdıklarını satır satır, tane tane okuyamadım. Ama biraz dinlendikten sonra tekrar gelip okuyacağım.

Herşey gönlünce olsun.

stuven dedi ki...

bence bu kadar yıpranmaya gerek yok. çünkü herşey olacağına varıyor.

sezen aksu dan gelsin; ''geçer''

sevgiyle...

Sazan dedi ki...

Nerelerdesiniz?

Her şey yolunda mı?

bademcicegi.com dedi ki...

merhabalar mesut bey:) harika bir yazı emeginize saglık hoşcakalın

bademcicegi.com dedi ki...

merhabalar mesut bey:) harika bir yazı emeginize saglık hoşcakalın

Adsız dedi ki...

Mavi Tutku ben eminim siz de bu güzel satırları hatta en güzelini yazarsınız.ben sizin yazdığınızı varsayarak okudum.en baştan zaten dedim yine harikulade yazmış Mesut bey:) paylaşımınız için teşekkürler.umarım hayatınızda her şey yoluna girer.çok ama çok mutlu olurusunuz.

Adsız dedi ki...

Merhaba Mavi Tutku,

Demek ki, bu yazınızda iken, ben de gittiğim yerden gelmişim ve kısa bir yorum bırakıp ayrılmışım. Kekik'ten bu tarafa olan yazılarınızda internetten ayrı kaldığım zamanlarmış.
Görüşmek üzere.

bebek kedi kız dedi ki...

Son zamanlarda ki ruh halime ne kadar da uygun bir yazı paylaşmısınız,okurken kendimi gördüm kendim yazmışım gibi hissettim...